Äter skit!

B

**BORTTAGEN**

Min häst äter skit! Praktiskt att man inte behöver mocka MEN inte särskilt kul...Vad är felet?
VAD skulle DU göra?
Vet säger att hon har tråkigt...(står ensam sedan ett år, väldigt aktiv)
:confused: :confused: :confused:
 
Hej!

Jag tycker att du ska lyssna på din veterinär. Att hästar äter skit beror ofta på att de är uttråkade. Varför står hästen ensam? Hästar är flockdjur och ska inte behöva stå ensamma!!
 
Brukar dom inte äta skit om dom typ har brist på nå vitaminer o mineraler?

Om det nu bara är så att hästen har tråkigt så skulle jag kansek testa att lägga in en massa halm o tex granris så att den kan tugga på det.

//kattis
 
Nä jag tycker heller inte om att hon står ensam men ska jag köpa en shettis bara som sällskap? Det kostar pengar & tid som jag då måste lägga ner på en häst jag inte vill ha...
Jag vet ärligt inte hur jag ska göra!
Dessutom är stallet väldigt litet så skaffar jag en shettis finns ingen stallgång kvar.
I framtiden flyttar jag till ett större ställe, då i ett mera lättarbetat stall kommer det troligtvis att bli hästkompis-så är planen.
 
Jag ska pröva med ett kraftfoder som är pelletterat & "komplett" med vitaminer & mineraler för att se om det går bättre. Granris-tja förra vintern åt hon upp granen i hagen :)
Man vill ju att hästkraken :love: ska må bra så tack för tipsen!
 
Min fd häst ått skit och hade brist från nått! Jag fick ett tips om att ta en annas häst skit och ge henne tillsammans med tex betfor får då får hon tydligen i sig dom ämnen som fattas! Det funkade på min häst! :) Men ge det typ bara en vecka! Det är värt att prova! :)
 
de äter bajs ibland för att återställa tarmfloran.helt naturligt /Tess :)
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 128
Senast: Twihard
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 209
Senast: Acto
·
L
Kropp & Själ Konstig rubrik kanske men lite svårt att förklara! Men om ni skulle kunna prata med ersjälva i en annan ålder vad skulle ni säga eller...
2
Svar
30
· Visningar
1 464
Senast: förvirrad
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp