Om ni kunde prata med ersjälva i en annan tid

1 10-12 ¨år. Livet blir inte lättare bara härda ut
2 - 17 år Livet blir fortfarande inte bättre, Fortsätt som du gör. Undvik att träffa någon
3 - Tror inte jag kommer bli gammal (äldre) men frågan lär ju vara om det någonsin blir bättre?

/Diabetikern allmänt less på livet
Jag hoppas att du får leva länge!
DU är en underbar och fantastisk person!
 
Till mig själv som 10-12 åring: Du är fin, speciell och du duger gott som DU är!

Som 17 åring: Stirra inte dig blind på att vid en viss ålder ha gjort ditt eller datt! Livet kommer ge prövningar som gör att man får omvärdera och omplanera...Låt inte äckel förstöra ditt liv. De är mest tragiska själva.

Som mitt gamla jag i framtiden: Svårt när man inte är mer än i 30 årsåldern ännu men upplevt en hel del redan (fyllda 36 för inte så länge sen) men typ allt du går och gått igenom har varit tufft men du fick en extra chans och gjort det bästa av det, det som inte dödar det härdar ❤️. Nått sånt tror jag! ❤️
 
Alltså, min personliga utveckling är jag ändå rätt nöjd med. Så jag hade bara beordrat mig själv att köpa så många bitcoin jag bara hade råd med och sparat undan. Då skulle jag dessutom ha råd med terapi nu så... Det skulle löst mycket.
 
Jag har ingen aning om vad jag skulle säga till mig själv. Det känns så abstrakt för mig.
Tror jag redan sagt/tänkt allt jag behöver och vill säga till mig själv så här långt.
 
1. Världen är inte galen, och det är inte fel på dig men dina föräldrar är knäppa. Försök ignorera dem istället för söka deras bekräftelse.
2. Du är svinduktig på häst men jämför dig med folk med helt andra ekonomiska möjligheter. Och du kommer inte vilja jobba med häst oavsett branschen är rutten. Du är däremot sjukt mycket mer insiktsfull och bättre på människor än du tror. Om du inte vill bli veterinär så kan du visst bli en bra läkare eller psykolog. Och du, snart dyker det upp något som heter bitcoin! Köp, köp, köp! Även om du bara köper för 100 kr/månad i snitt så kommer det lägga din ekonomiska framtid. Försök hjälpa andra med problemhästar, du kan det och mår bra av det. Men du måste inte ha egen häst för det.

3. Fick jag min lilla gård med typ två hästar, några hundar och sådant? Hittade jag en plats i arbetslivet där jag kände att jag nådde min fulla potential? Hur nådde jag dit? Vad borde jag göra annorlunda?
 
10-12åriga jag: strunta i att föräldrarna bråkar. De tycker inte det är lika hemskt som du och det är inte så ensidigt som det ser ut för dig just nu. Men lär dig inte deras konflikthantering. Den suger.

Tonåriga jag: du FÅR känna efter vad DU vill. Du måste inte passa in och göra som du tror det förväntas av dig.

Gamla jag: berätta allt! Vad är det största jag tar med mig framåt av hur livet är just nu?
 
Vid 1. skulle jag säga att även om livet suger så håll i det kommer bli bättre.
Vid 2. skulle jag krama om mig själv och lova att livet blir bättre efter 30 och mycket bättre efter 40
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 012
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har en nära släkting som har någon sjukdom. Efter 10+ år så har vården fortfarande bara presterat en diagnos där diagnoskriterierna...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 141
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 944
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp