Afghan bortsprungen i Hyllinge/Skåne!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nizzeienglasburk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 336
  • Visningar Visningar 49 560
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Afghan bortsprungen i Hyllinge/Skåne!

snabbuppdatering. vi var i området hon sågs hela natten, tyvärr utan att få syn på henne. vi letar vidare

postbilar, åkerier, "el-gubbar", taxi-bilar osv har fått reda på det och lovar att hålla utkik.

polisen rings varje dag och vi har kontaktat pensionat och kennlar som tar emot bortsprungna hundar

//Flo

På räddningstjänsten i Ängelholm finns/fanns en man som hade eftersökshundar - Bayrare och vorsteh. Hundarna var inte tränade på eftersök av hund, men jag vet att i alla fall hans äldsta - bayraren - gjort något bra jobb även efter hund.

/Swat

*kl*

Lovar att hålla ögonen öppna, nu när jag vet! Afganer är inte så vanliga häromkring.

*KL*

Jag kör förbi Hyllinge varje dag till och från jobbet. Jag ska hålla utkik det jag kan. Ska även "annonsera" på min facebook då jag har vänner som bor i området.

Något mer jag kan hjälpa till med?

Senast ändrad:

*kl*

Jag var i området runt Snuggarp idag och även en sväng till Hyllinge, men såg inget...

Min GD hane var däremot väldigt intresserad när vi var i Snuggarp, han visade intresse mot buskar/träd vid en åker. Det fanns ingen där men kanske ett ställe hon sökt skydd på tidigare?

Hoppas verkligen att ni hittar/får tag på henne snart!

KL*

Känner mannen med eftersökshundarna i Ängelholm. Mycket trevlig man.
Hjälper säkert till om ni kontaktar honom.

PM-ar namn och telefonnummer.

Någon som har pejl på danska annons sidor? Stulna djur från Sverige har ju setts säljas på utländska sidor ibland...

Tack alla som hjälper till att leta och sprida vidare!
Ska ringa mannen med eftersökshundar.
Har ingen koll på danska annonssidor, om någon vet får ni gärna skicka länk så vi kan annonsera.

Vi har haft koll på området i snuggarp dag som natt nu utan att ha sett något mer än hundspår som skulle kunna vara från henne.

Sprid gärna till alla ni kan komma på samt fler åkerier och såna som åker runt mycket. Vart som helst, så vitt vi vet så kan hon vara vart som helst :cry:

Vi söker vidare!

länken till mattes blogg: http://yhazin.blogspot.com/
/Flo

Har ni lagt ut någonting på platserna där hon synts till. en koja med en filt hon känner igen och varm mat?

Kolla in min tråd som jag gjorde i höstas då min vovve sprang bort då vi enbart haft han 4 dagar, i den finns det en massa bra tips! Hoppas ni får hem vovve snart, håller alla tummar jag har, vet precis hur det är.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1006883

Har ni lagt ut någonting på platserna där hon synts till. en koja med en filt hon känner igen och varm mat?

Kolla in min tråd som jag gjorde i höstas då min vovve sprang bort då vi enbart haft han 4 dagar, i den finns det en massa bra tips! Hoppas ni får hem vovve snart, håller alla tummar jag har, vet precis hur det är.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1006883

Jag tänkte direkt på dig när jag läste denna tråden! :D

Hej hur går det, har ni hittat henne. Önskar jag kunde hjälpa till, men bor tyvärr alldeles för långt bort.

Såg att det fanns nya inlägg i tråden..
Och jag hoppades verkligen att det skulle vara goda nyheter, att vovven har hittat hem..

Snälla söta rara hund, kom till rätta.

KL
Hur går det, någon som hört något??

Dom vet fortfarande ingenting. Dom letar fortfarande, och försöker följa alla spår dom kan komma på. Hittelön är utlyst och dom försöker följa mediums tips, och allt där emellan såklart.

Det finns en facebookgrupp där matte själv uppdaterar, men jag vet inte om man får länka dit? Kanske moderatorn kan ta bort den om man inte får. Där skriver hon iaf om hon behöver någon specifik hjälp mer än just att leta och så där.
http://www.facebook.com/search/?q=e...591078&ref=search&sid=766656671.4180360546..1

*sprider vidare länken överallt jag kan komma på* Än så länge på FB, BDB och mina 2 bloggar!

Det är jättesnällt! Jag läste lite på mattens blogg och det är så hjärtskärande så jag börjar gråta. Kan inte ens föreställa mig hur det känns. Bara jag tänker tanken att någon av mina skulle försvinna så knyter sig magen och jag börjar gråta. Så hemskt.

Hoppas lilla pluppan hittas snart. :(

Det är jättesnällt! Jag läste lite på mattens blogg och det är så hjärtskärande så jag börjar gråta. Kan inte ens föreställa mig hur det känns. Bara jag tänker tanken att någon av mina skulle försvinna så knyter sig magen och jag börjar gråta. Så hemskt.

Hoppas lilla pluppan hittas snart. :(

Uscha, ska nog hålla mig ifrån den bloggen, annars kommer sambon hitta mig på väg till Hyllinge inom några timmar..

Du har fått telnr till mannen med bayraren i PM. Jag känner honom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka