Agria eller Folksam?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Isis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 11 335
Sv: Agria eller Folksam?

Det måste jag kolla upp för det har jag inte hört nåt om. Men det är väl inget de skyltar med kanske.
Men Agria är ju ganska duktiga på att höja varje år ändå.

Visst förstår jag det. Men jag tycker det inte är riktigt rättvist att göra som de gör. De blir svårt att hålla reda på alla deras regler och ändringar. Har man försäkrat för en summa så vill man ju att de ska täcka det. Även om hunden råkar få en skada som är såpass vanlig att de har sänkt beloppet på den.

Folksam har ju t ex inte så och de verkar ju gå runt. Som nån tidigare i tråden sa som hade både Agria och Folksam, Folksam hade inte minskat någon ersättning på flera år fast Agria hade gjort det flera gånger.

fast agria har ju bara gjort de stora ändringarna på allt de gjorde 1 april förra året. Några andra himlastormande ändringar tidigare har de ju inte gjort så vitt jag vet.

Jag har inte sparat några papper så jag kommer inte ihåg. Men tecknar man en försäkring på vissa villkor så blir man ju (iaf jag) ganska sur när de ändras. Det är ju inte så att man kan byta försäkring när man väl har tecknat en. Man har ju inget att säga till om i deras ändringar. Bara att acceptera liksom..

Det är det enda felet jag ser hos Agria. Annars är jag också jättenöjd!

men har du verkligen något att säga till om något av de andra förs. bolagen ändrar något, eller om ditt elbolag ändrar i villkoren t ex ;)

Nej det har jag ju inte. Skulle bli lika sur då!:p Men än så länge är det bara Agria som har gjort några större ändringar.

Antar att valpen är valpkullsförsäkrad mot dolda fel, och då bör du ta samma bolag, annars täcker inte försäkringen om det skulle visa sig att din valp har ett dolt fel.

Själv har jag IF till min Basset Hound och betalar 433 i månaden, tycker att IF är bra p.g.a att dom har en fast självrisk som i nuläget ligger på 2.500 kr.

Har man folksam eller agria så kan det lätt springa iväg flera tusen kronor till, eftersom det är en viss summa plus 10 % rörlig.

Är du verkligen säker på att man måste ha samma bolag? Om det skulle visa sig att valpen har ett dolt fel så är det väl uppfödarens valpförsäkring som täcker det?

Håller med om att det är super med en fast kostnad som If har. Måste kolla upp hur mycket de täcker om man jämför med Agria och Folksam..

Men i så fall är det ju inget att fundera på. Då måste man ju ha samma försäkring som uppfödaren:confused:

När min vovve fick konstaterad grovtarmskatarr så var det tveksamt ifall Agria skulle täcka det eftersom han hade haft problem med magen sen dagen han kom hem till oss. Nu täckte Agria det ändå, men de sa att ifall de inte hade täckt det så hade uppfödarens försäkring täckt det och uppfödaren hade Folksam.

Men i så fall är det ju inget att fundera på. Då måste man ju ha samma försäkring som uppfödaren:confused:

När min vovve fick konstaterad grovtarmskatarr så var det tveksamt ifall Agria skulle täcka det eftersom han hade haft problem med magen sen dagen han kom hem till oss. Nu täckte Agria det ändå, men de sa att ifall de inte hade täckt det så hade uppfödarens försäkring täckt det och uppfödaren hade Folksam.

Kolla upp det för säkerhets skull, eller fråga Gnist, hon vet hur det verkar, men jag är säker på att det är så.

Jag ska ringa försäkringsbolagen och min uppfödare i morgon och höra. Om det är så tänker jag ta samma som min uppfödare har.

Japp, det är jag.

Valpförsäkringen försvinner när du tecknar försäkring på din valp.

Är olika på olika bolag, jag TROR att det är så på Agria åtminstonde för uppfödaren om h-n byter bolag för tiken (mamman) så gäller inte dolda fel försäkringen på hennes valpar har flera uppfödare sagt till mig när de vill byta bolag.

På "mitt" bolag är det inte så, Dolda fel försäkringen funkar ovasett var valpköparen har sin försäkring.
Dock är det krångligare vid skadehanteringen och kan ta längre tid när uppfödaren och valpköparen har olika bolag.

Alltid en fördel med samma bolag alltså.

Uppfödaren har Agria på sina hundar och tecknar jag hos Agria kommer jag få ett ombud som själv är dobermannuppfödare. Det låter ju bra. Ska nog ringa och prata med henne iaf.

Liknande trådar

Hästmänniskan Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka! Min häst gjorde sig akut illa i benet när han var ute i hagen och har sedan i... 20 21 22
Svar
432
· Visningar
41 639
Ekonomi & Juridik Hej Hej Ville bara fråga om någon vet något om detta: Jag köpte en häst för några månader sen som vi försäljningen blivit... 2 3
Svar
51
· Visningar
6 285
Senast: Bison
·
K
Hundhälsa Jag läste precis dom nya villkoren som gäller i agrias försäkringar from den 1 april 2009. Ett utav dom nya villkoren är detta... 2 3
Svar
55
· Visningar
5 588
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)... 2
Svar
29
· Visningar
5 999
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈