Bukefalos 28 år!

ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Nikkis

Trådstartare
Jag tror jag dör-Bibbis Kan dö! Jag måste skriva av mig!

Åkte till mamma och pappa idag, och jag tackar GUD att jag lämnade Gobbi (min pekingese här hemma) och tog med valpen ist.

Jag och mammsen skulle ner till tvättstugan och hundarna följde med, dvs valpis, Bibbis(York) och min döda morfars 2 blandrastikar som mamma importerat hit efter hans död.

Hur som helst tävlade jag och valpis 'springa ikapp' i källaren medans mamma + hundar traskade på, jag hörde i bakgrunden bråk mellan hundarna och stannade till, såg mamma "Fy Fy:a" dem och lyfte upp Yorken, som är gammal och 'grå' då det var hon som fick 'stryk'-men det var inget allvarligt bråk på det sättet utan mer sätta varandra på plats och sen avbröt mamma 'fighten'...

Allt verkade iaf. OK då ingen hund verkade skadad och Bibbis var ändå uppe i famnen på mamma, så vi gick upp på gården för att kissa hundarna, jag visade mammsen lite saker jag och valpis lärt oss medans Bibbis nu blev nersläppt och allt var frid och fröjd=hundarna nosade och gjorde sitt. Var väl ute en 5 min, vände och skulle tbx. till tvättstugan och jag lutar mig ner för att klappa Bibbis och ser då att Ögat ploppat ur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:eek::eek::eek:

Jag skrek det till mamma, satte händerna för öronen och sprang min väg i panik, Jag är så djävla känslig och fick rent ut sagt en panik ångest attack och sprang runt som ett yr höna. Mamma frågade vad kl. var och jag stannade upp för att kolla,18.45. YES 15 min tills veterinär kliniken stänger precis runt hörnet! Jag satte på koppel på valpis och Sprang utav helvete dit. Jag har aldrig i mitt liv kutat så fort, i tofflor med en 4 mån. schäfervalp i kopplet och mamma efter med Bibbis-som fick ta det lugnare. Kommer fram dit och vad fan, Skiten är STÄNG!!!! 'Öppnar 1 okt'
Jag svor som aldrig förr, vände på klacken och kände hur paniken växte sig större-sprang förbi mamma och sa det, fortsatte sen fort som fan hem för att hämta bilnycklarna osv.
Mamma ringde panikslagen till pappa som redan var på väg nånstans fick gott vända bilen och var lagom framme tills vi kom, brorsan(hans och mammas hund) min vart informerad så han var redan nere och väntade, vi satte oss i bilen och for i världens fart till Bagarmossen, där dom snabbt tog emot oss.

Det var redan en hund på op. och dom hade bara en narkosläkare-så Bibbis fick väna tills den var klar-men hon gick först i kön till den, tack och lov.

Bibbis som annars är en hysterisk hund var hur lugn som helst, eller ja-i chock rättare sagt. Dom kollade och konstaterade att det var rätt illa med ögat, dom spolade rent det och gav smärtstillande och tog sen henne in...
Dom sa att hon kan mista ögat, men dom ska försöka rädda det. Vi var ändå på plats inom 20 min sen det hände.

Värsta är nu att dom sa att hon faktiskt Kan dö, dels pga. sin ålder och även pga. sin andning=komplikationer under narkos kan uppstå:crazy:
Dom bad sen om tillstånd att få avliva henne Om det skulle gå så illa:cry:

Kändes så förbannat hemskt, att stå där inne och veta hur ont hon har och att det kunde vara sista gången vi såg henne, tårarna bara rann. Mamma åkte sen dit(nån var ju tvungen att sitta m. lillbrorsan) och hon är kvar där än, har inte hört ngt ännu.. Kanske ska ta det som ett gott tecken,eller?

Jag har nu en massa hemska tankar i huvudet, tänkt om vi inte upptäckte det, det var trots allt ändå Jag som såg det och det tog ändå 'ett tag' och hon gick ju runt där under dom 5 min. vi stog på gården-känner mig så hemskt, som en djurplågare... Stackars stackars lilla Bibbis! Räcker det inte med alla 'fel' hon annars har? Varför skulle hon råka illa ut, hon som är så fin och go,så speciell... Och just samma dag som Jag var där-jag som på senare tid inte varit hos mamma och pappa på länge.

FAN ta morfars FULA jävla skit bajs hundar!!!:mad:
Tror att dom bestämmer och ska hålla på. Jag SA till mamma att hon skulle avliva dom i Polen än att ta hit dem, men NEJ-hon skulle promt ha dom hit, jävla byrackor! Ja du mamma-undra om det blir värt det, om Bibbis dör pga. dom fula hundarna, hennes alldeles egna och sista uppfödning, VÅR BIBBIS!:love::cry:

Jag är så arg, ledsen och riktigt upprörd. Vet ju innerst inne att det var en olyckshändelse och att hundarna inte är mer än just hundar och tänker inte som vi gör.. och visst gillar jag morfars hundar-men jag antar att jag vill ha en syndabock:cool:

Är glad att vi har hennes försäkrad, dom sa att det kommer kosta runt 15-20.000 kr beroendes på hur op. går.

Usch vad långt det blev nu, ville bara skriva av mig.. Sitter här med tårarna i ögonen och väntar tills mamma ska ringa..
 
Senast ändrad:
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Usch vad hemskt!
Jag håller tummarna för att det ska gå vägen och att hon klarar det!
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Bilder på sötnosen

Nyklippt och fin
P3260138.jpg


Rulla på stranden är härligt
Bilder1019.jpg


Hon ler faktiskt mot kameran:love:
bibbisligger.jpg


Bibbis på julafton-06 och leker glatt med sin present.
CIMG1006.jpg


Älskade Bibbis-du MÅSTE klara dig!!!
 
Senast ändrad:
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Tack, jag hoppas på att hon klarar sig:cry:

Så hemskt om hon fick ett sånt slut på sitt liv:(

Pratade med mamma nyss, som precis kom hem. Idioterna har ÄN inte opererat henne!!!:eek::mad:
Fan väntar dom på egentligen? Vi kom dit strax efter kl 19. och kl är nu 22!!!! Nu kommer hon säkert mista sitt öga och detta tar dom betalt för!?
*NU är jag RIKTIGT arg*
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Ja, jag gråter för fullt här nu:cry::cry:
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Här hålla alla tummar och tassar för er skull! *kramar om*
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

håller tummarna! stackars er.. har vart med om samma sak så jag vet hur det känns!
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Här hålla alla tummar och tassar för er skull! *kramar om*
Tusen tack, det behövs kan jag lova.

Jag blir bara så förbannat arg att dom drar ut på det hela! Fan, väntar dom på bättre tider eller vad!?:mad:

Tycker så synd om lilla Bibbis, får ligga där helt själv... usch vill inte tänka tanken på hur hon har det, och mamma fick inte ens träffa henne, utan fick 'bara' se henne genom en glasruta!
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Alltså tror du att Veterinären drar ut på det för att jäklas med er eller vad ?

I övrigt..

Håller alla tassar och tummar för att Bibbis överlever detta och får ett gott liv efter händelsen...
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Alltså tror du att Veterinären drar ut på det för att jäklas med er eller vad ?
Skulle inte förvåna mig om dom gjorde det, men det ligger en lång historia bakom det och jag vill inte dra upp det här och nu. Men om du vill veta får du PMa mig.

I övrigt..

Håller alla tassar och tummar för att Bibbis överlever detta och får ett gott liv efter händelsen...
Tack så mkt-jag är så himla orolig, vet inte vad jag ska ta mig till, sitter här och skakar och gråter.:(
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Men :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Så fruktansvärt hemskt :eek:

KramIor.gif


Men jag tror inte att de låter henne plågas med vilje, även om det förståeligt nog känns jättejobbigt för er med denna väntan.

Mest troligt lär det ha dykt upp något mer akut..
 
Senast ändrad:
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Bagis är rätt duktiga på att dra ut på tiden och ta betalt för det.

En kompis hund fick ett stort jack i tassen en gång när vi prommade och vi åkte till bagis som låg 5 min ifrån där vi gick (såret behövde sys). Klockan var typ 16.30 när vi kom dit och vi fick först vänta tills klockan var 18.10 innan vi kom i i ett rum och då sa de att nu när klockan var efter 18 hade de mindre personal så de tyckte vi skulle lämna hunden där över natten så kunde de ta henne "när de hade tid" någon gång under kväll/natt.

Vi avböjde det och då hade de ändå mage att ta typ 1000 spänn för att vi varit där och väntat på dem. Det enda de gjorde var att titta på såret och konstatera attdet behövde sys :smirk:

Vi fick tag å en vet. på en klinik i nacka och de tog henne omedelbart och vi var klara en timme senare.

Åker inte till bagis om jag inte verkligen måste... har inget förtroende alls för dem tyvärr.
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Tycker så synd om er allihopa, dig, din mamma och lilla sötskruttan :love:

Vet ju hur jag mådde när Rix blev skadad ifjol, så jag vet precis hur pissigt du mår nu tyvärr :crazy:

Men du vet att jag håller tummar och tår att det ska gå bra.
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Men jag tror inte att de låter henne plågas med vilje, även om det förståeligt nog känns jättejobbigt för er med denna väntan.

Mest troligt lär det ha dykt upp något mer akut..

Nej jag vet, men det känns så jobbigt att hållas på sträckbänken så hära:crazy:
Mamma pratade med dom precis Nu och dom håller fortfarande på att op. den första hunden som var där när vi kom dit, dvs den började op. ca 18.30 sa dom.....
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Oj... Den lär ha varit illa däran då stackarn :crazy:

Tur att hundar ändock klarar sig rätt bra utan ett öga.
Vet av en äldre aussie (terrier) som också bara har ett öga och där det andra ögat fanns sydde de igen ögonlocken och han är hur piggelin som helst :banana:
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Jo, dom är bra duktiga på det faktiskt.:smirk:
Vi har inte alls så bra erfarenhet av dem tyvärr. Men det fick bli dom då det ligger närmast oss (knappa 10 min) och Albano och södra djursjukhuset 'glömde' vi bort att det fanns i all panik:cool::o

Visserligen fick vi komma in fort och så, men nu ligger hon ju bara där och väntar tills dom op. henne.
Dom ville inte ens att mamma skulle få träffa henne, sitta där under tiden och lugna henne, mamma blev bra arg och sa att hon trots allt betalar för detta och att det är Hennes hund-dom gör ju inget med henne iaf!:mad:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 379
Senast: manda
·
L
Övr. Hund Varning att dethär är om av livning och död så läs inte ifall ni tycker att sånt är jobbigt! ❤️ Men jag undrar bara några saker om av...
2
Svar
39
· Visningar
3 545
Senast: Sol
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 627
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 477
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp