Bukefalos 28 år!

ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Jo, du störde dig på att det bara fanns en narkosveterinär och att de andra fikade.
Men det är ju sant:angel:


Matglädje är oftast ett bra tecken, och som sagt så tror jag inte att ni kommer märka av det speciellt om hon bara blir blind på ena ögat.
Det är gott om hundägare som blir överaskade när de får veta att deras gamla hundar knappt kan se alls.

Ja, vet. sa att hon skulle vara/bli hungrig-och det är hon:p

Blindhet på ena ögat eller ej, spelar som sagt ingen större roll för oss. Utan om det nu skulle vara så att det knasade sig *ta i trä* och dom måste ta bort ögat så måste hon sövas ytterligare en gång till, och som sagt-då är hon i Riskzonen för det pga. hennes tidigare 'problem' som kan sätta stopp för det.:crazy:

Bibbis har hittills inte haft problem med blindhet då hon årligen blivit undersökt av vet.;) (Hon måste bli det för att se till att allt står rätt till med henne och om hennes 'problem' blivit värre och dyl.)
 
Senast ändrad:
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

*Knapp Lån*
fy vad hämst ! vet hur du känner . min hund slet av korbandet å vi viste inte om vi hade råd men lånade pengar och opererade henne på Albano , jätte trevliga å dom verkade ta hand om henne bra ^^ operationen kostade 40 tusen å sen var det rehab 6 månader med simning en gång i veckan som kostade ca 500 per gång . kanska mkt pengar men det är min älsklng värd , dessutom var hon 'bara' 3 år ...

ja hoppas verkligen allt blir bra igen ! ja å vovven håller tummar å tassar .
många kramar till dej å bibbis ^^

Vad slet hunden av? korsbandet el?

Låter hemskt illa iaf. (Nikkis super känslig mot 'allt':o )

40papp!?:eek: Är inte hunden försäkrad?!?
Vi kom undan med 'ynka' 3.000 kr allt som allt, resten gick på försäkringen och kalaset landade på lite över 15.000kr.:crazy:

Återigen-försäkring är GULDVÄRT:bow:
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Och jag har bara gott att säga om Bagis! Fantastiska veterinärer och trevlig personal i övrigt!
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Först så vill jag bara säga att jag tycker att det var skönt att det gick bra och jag förstår om du var orolig.

Men:

Faktiskt så skulle väl ett par tusen inte spela ngn större roll i det här fallet faktiskt, eftersom dom ändå pungar ut så mkt pengar dom bara kan från en. :cool:

Detta är inte sant! Veterinärvård är sanslöst billigt. När min hund låg på intensivvårdsavdelning i två veckor förväntade sig min sambo, som jobbar inom humanvården, att räkningen skulle gå på flera hundra tusen.


Blir ju plus minus noll egentligen, har dom En narkosläkare och djuret får vänta på sin op. så kostar ju bara DET pengar-att sitta och VÄNTA, har dom däremot TVå narkosläkare och djuret får snabbare vård så betalar man för det.


Jag betalar helldre dessa X tusen för att djuret får sin op. snabbt än att betala dessa X tusen i väntan på sin op som i längden Kan bli dyrare ju längre tiden går!!!!:smirk::mad:

Det är ju inte ett självändamål att operera jättesnabbt. Man får väga för och nackdelar. I ditt fall uppfattar jag det som att din hund inte tål narkos så bra - en sådan sövning kräver planering. Hellre lite planering och ordning och reda, utan att bara kasta sig in i en operation. Och planering tar tid. Och tid kostar naturligtvis pengar. Utan planering riskerar patienten att dö.
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Först så vill jag bara säga att jag tycker att det var skönt att det gick bra och jag förstår om du var orolig.
:bow:

Detta är inte sant! Veterinärvård är sanslöst billigt. När min hund låg på intensivvårdsavdelning i två veckor förväntade sig min sambo, som jobbar inom humanvården, att räkningen skulle gå på flera hundra tusen.
Billigt och billigt, det är långt ifrån alla som kan punga ut X antal tusen bara så där-och oförsäkrade djur blir ibland lidande pga. att ägarna inte har råd att behandla dem. Så det är lite dumt att säga att det är billigt-för i andras ögon och verklighet är det långt ifrån billigt, tyvärr.


Det är ju inte ett självändamål att operera jättesnabbt. Man får väga för och nackdelar. I ditt fall uppfattar jag det som att din hund inte tål narkos så bra - en sådan sövning kräver planering. Hellre lite planering och ordning och reda, utan att bara kasta sig in i en operation. Och planering tar tid. Och tid kostar naturligtvis pengar. Utan planering riskerar patienten att dö.
Jovisst är det så, men i det hära fallet så väntade dom faktiskt på att den första hunden skulle bli klar med sin op.
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

usch usch, detta bringar tillbaka hemska minnen.

Lider med dig och hoppas på det bästa :heart *håller tummarna*
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Det tror jag inte, jag tror hon menar att det skulle finnas två narkosveterinärer även under jourtid.
Visst, jag kan förstå känslan men inser rent praktiskt att det knappast vore rimligt ur ekonomisk synpunkt.
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Ja avancerad vård kostar o djursjukhus är inga lysande affärer.
PL Som stoppat tillbaka resp avlägsnat skadade ögon utan narkosvet.
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Menar du att dom skulle avbrutit den andra operationen mitt i?
PL

Nej absolut inte!:p

Jag skrev ju;
men i det hära fallet så väntade dom faktiskt på att den första hunden skulle bli klar med sin op.

Och då menar jag att dom (eftersom Philosophia skrev det) inte väntade så länge med att op. Min hund pga. planering/risken sövning skulle medföra, utan att dom väntade på att den första hunden skulle bli klar:idea:
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

PL Som stoppat tillbaka resp avlägsnat skadade ögon utan narkosvet.

På tal om narkosvet.
Måste dom vara med på varje op. egentligen?
(Ja med undantag för vissa fall då)

För på människor finns det alltid ngn som håller koll på det, är det samma 'regler' hos djur?
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Ja, någonstans måste kostnaden dras. Det blir vi djurägare som får betala med högre vetrinär avgifter och högre försäkringspremier.
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Många år sen jag jobbade på smådjurssjukhus men då var det djursjukvårdare som skötte narkosen. På de hästkliniker/djursjukhus jag varit på på sistone har det också varit djursjukvårdare som skött narkosen men då har det bara varit en el ett par som haft den kompetensen.
PL
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

*kl*

Lite uppdatering. Bibbis var på återbesök idag, där det konstaterades att hon är blind på ögat:(
Hon kommer dock behålla det och bli lite skelögd och har annars klarat allt finfint!
Dom tog inte bort alla stygnen ännu då det inte riktigt 'läkt ihop' och hon ska gå på penicillin i några dagar till osv.

Så det känns iaf. skönt att det slutade så pass bra ändå, lite synd att hon blev blind på ett öga men det kunde ha varit värre.:bow:
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Åh så skönt att det ändå gått bra!
Förstår att det är tråkigt att hon är
blind på ögat, men ändå skönt att det
inte slutade värre! Men synen på det
andra ögat är som den ska va?
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 380
Senast: manda
·
L
Övr. Hund Varning att dethär är om av livning och död så läs inte ifall ni tycker att sånt är jobbigt! ❤️ Men jag undrar bara några saker om av...
2
Svar
39
· Visningar
3 546
Senast: Sol
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 629
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 478
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp