Bukefalos 28 år!

ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Ja det måste vara illa med den stackarn.

Men det stör mig lite faktiskt att ett så stort och känt djursjukhus som dom faktiskt är BARA har EN narkosläkare i tjänst nu, det är ju därför Bibbis inte blir op.. Men veterinärer finns det gott om, som tar sig en fet fikarast och får betalat för det:cool:

Tusen tack Gnist för dina varma ord, känns skönt att höra,det lugnar ner mig lite:p
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Oj
Tur att hundar ändock klarar sig rätt bra utan ett öga.
Vet av en äldre aussie (terrier) som också bara har ett öga och där det andra ögat fanns sydde de igen ögonlocken och han är hur piggelin som helst :banana:

Jo ögat är vi inte oroliga för.

Men Bibbis är inte så ung och frisk längre. Hon har ändå andninssvårigheter när hon blir sövd.

Sen är dom inte heller så finkänsliga därborta men så små hundar-vilket oroar oss ännu mer! Kan PM:a dig om saken, vill inte smutskasta dem allt för mkt heller.
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Ok..

Håller dock tummen och hoppas allt går bra och om inte, så har hon i alla fall haft ett långt liv fyllt med kärlek hos er..
 
Senast ändrad:
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Fy vad tråkigt det känns med sådana veterinärer..

Tacka vet jag smådjurskliniken här, helt underbara och väldigt noggranna och "snabba"

...
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

*kl*

Nu ska jag försöka få lite sömn, kommer uppdatera här i tråden om hur det gått med våran lilla Bäbis så fort jag fått veta ngt.

Tack alla för era värmande svar:love:

Natti natti på er.
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Oj, vad läskigt! Jag ska hålla tummarna för din hund.

Min ska in och operera bort en knöl i juvret nu på fre. Jag börjar bli nervös. Hoppas det är en godartad sak.
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

hur mycket tror du inte att det skulle kosta att ha minst två narkosveterinärer i tjänst dygnet runt? Det skulle säkert ge ett par tusen till på räkningen.

Men lycka till.
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Lånar min knapp

Bibbis blev op. under natten. Hon klarade narkosen:bow:
MEN...såklart finns det alltid ett men, så fick dom inte in ögat riktigt pga. svullnad och blod. Dom sydde ihop ögonlocken och hoppas på det bästa. Hon ska få penicillin och komma på återbesök efter en vecka tror jag att det var.
Ögat vart dessutom skadat så hon kan förlora ögat helt, hon kan bli blind på det eller bli skelögd om hon lyckas behålla det eller i 'värsta fall' som dom sa-bli blind på Båda ögonen!?

Nu behåller dom henne i minst 2 dagar för bevakning.

Jag är iaf. dunderglad att hon klarade sig och jag hoppas givetvis på det bästa med gammelskruttan:love::bump::bow:
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

hur mycket tror du inte att det skulle kosta att ha minst två narkosveterinärer i tjänst dygnet runt? Det skulle säkert ge ett par tusen till på räkningen.

Men lycka till.

Faktiskt så skulle väl ett par tusen inte spela ngn större roll i det här fallet faktiskt, eftersom dom ändå pungar ut så mkt pengar dom bara kan från en. :cool:

Blir ju plus minus noll egentligen, har dom En narkosläkare och djuret får vänta på sin op. så kostar ju bara DET pengar-att sitta och VÄNTA, har dom däremot TVå narkosläkare och djuret får snabbare vård så betalar man för det.

Jag betalar helldre dessa X tusen för att djuret får sin op. snabbt än att betala dessa X tusen i väntan på sin op som i längden Kan bli dyrare ju längre tiden går!!!!:smirk::mad:


Tur att alla ens djur är försäkrade:bow:
 
Senast ändrad:
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

NU är sessan hemma igen!!! :bump::bow:

Hon fick komma hem tidigare än planerat då hon längtade och ingen 'obehörig' fick röra damen-så då fick vi fint komma och hämta hem henne:angel::p

Lite dålig bild, tagen med mobil i dålig belysning.
Ögat är som sagt sytt och dom har låtit det vara öppet lite för att man ska kunna droppa in penicillin i det. På tisdag ska hon in igen för att ta bort Några stygn och för att se hur det artar sig.

Bild011bibbis.jpg


Håll nu alla tummar,tår och tassar för tanten så att hon blir helt återställd igen:bow:
 
Senast ändrad:
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Huga! Hoppas att allt fortsätter bra och att hon får behålla ögat!
Hon ser verkligen slut ut...

*kramar*
Skickar sånna i stora lass!! vet hur mkr de betyder!!:D
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Jag håller tummarna hårt för att Eran älskade hund ska bli
bra!
Varför trodde dom att hon kunde bli blind på b å d a ögonen?!
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Jag håller tummarna hårt för att Eran älskade hund ska bli
bra!
Varför trodde dom att hon kunde bli blind på b å d a ögonen?!
Tack!:bow:

Jag vet faktiskt inte, det var mamma som hämtade hem henne och även talade med vet. efter op. Hon sa bara det dom sagt.:crazy:

Men PL som själv är vet. kanske har en aning om varför?:idea:

Huga! Hoppas att allt fortsätter bra och att hon får behålla ögat!
Hon ser verkligen slut ut...

*kramar*
Skickar sånna i stora lass!! vet hur mkr de betyder!!:D

Ja, hon var riktigt trött när hon kom hem. Men nu har hon piggnat till och är väldigt hungrig:angel::p

Tusen tack-betyder mkt för mig!:love::bow:
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Jo, du störde dig på att det bara fanns en narkosveterinär och att de andra fikade.
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Matglädje är oftast ett bra tecken, och som sagt så tror jag inte att ni kommer märka av det speciellt om hon bara blir blind på ena ögat.
Det är gott om hundägare som blir överaskade när de får veta att deras gamla hundar knappt kan se alls.
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

Fyyy vilken otck historia. Hoppas att din fina jycke klarar sig. Hon var verkligen vacker.//bonny
 
Sv: ÅH nej, hon kan dö! HÅLL tummarna!!!='( *långt*

*Knapp Lån*
fy vad hämst ! vet hur du känner . min hund slet av korbandet å vi viste inte om vi hade råd men lånade pengar och opererade henne på Albano , jätte trevliga å dom verkade ta hand om henne bra ^^ operationen kostade 40 tusen å sen var det rehab 6 månader med simning en gång i veckan som kostade ca 500 per gång . kanska mkt pengar men det är min älsklng värd , dessutom var hon 'bara' 3 år ...

ja hoppas verkligen allt blir bra igen ! ja å vovven håller tummar å tassar .
många kramar till dej å bibbis ^^
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 380
Senast: manda
·
L
Övr. Hund Varning att dethär är om av livning och död så läs inte ifall ni tycker att sånt är jobbigt! ❤️ Men jag undrar bara några saker om av...
2
Svar
39
· Visningar
3 546
Senast: Sol
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 629
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 478
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp