"Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Jodå, först ut är den stora:


och den lilla


Helt vanliga pudlar med andra ord. Men dom flesta avslutar med "jaha, jag trodde pudlar bara var svarta..."
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Min amstaff har blivit kallad boxer flera gånger... men jag är mer tveksam till om han överhuvudtaget är en hund?
Mer soffkudde skulle jag gissa ;)
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

*KL*

Nu när det ändå är liv i tråden igen...

Mina tibbar blir ständigt kallade för Pekingeser, visst är de lika men vissa skillnader finns. Chihuahua och Papillon har jag också hör någon gång.

Sedan när vi är ute med alla tre så är det många som tror att det är en tik med sina valpar bara det att den äldsta är min hane och sen två tikvalpar som det skiljer 10 dagar emellan. De är hyfsat lika varandra så det är inte så konstigt att folk tror det, bara roligt att höra ;)

Gruppbild.jpg

Det är inte lätt att få med alla tre på samma bild när dom sitter någorlunda stilla.
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Var hund ar av okand ras men vi kan nastan garantera att hon ar labbe iaf. Vad det ar mer i henne ar ngt svarsagt. Vi lutar sjalva mot tex pb eller ngt rottis liknande. Nu passar inte rottis in pa det vita brostet men huvudformen gor det verkligen.
Jag har dock svart att se att hon skulle vara "overvagande collie" som vi fick hora av en sk hund veterinar.
Dalig bild pa avataren.
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

*KL*

Det är enbart några få gissningar vi fått höra och ena kan jag fortfarande småle åt. :)
Det var ett par månader sedan och vi stod utanför elgiganten och väntade på sambon, när en kvinna kom fram och undrade om det var en "sån där mastiff".
Jag förklarade för henne vad det var för ras och hon, precis som majoriteten av alla andra som fått höra vad han är, såg då ut som ett frågetecken.

Är det verkligen så få som vet vad en staffe är?
110510044.jpg



Rottweilern vi hade fick inte många gissningar, utan där frågade folk också, fast med en annan reaktion när de fick svaret.
Enda gissningen jag kommer ihåg att han fick var labrador.
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

kl

Här har vi en dalmatiner (Att små barn tror det är ju inte så konstigt med tanke på prickarna men vuxna?)
60036_10150262547075061_574120060_14913926_5839595_n.jpg

(Pointer)

Och, till husses stora förtret, en schabrador eller kelpie!
225183_10150581025560061_574120060_18551554_5848959_n.jpg

(Schäfer)
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Fördelen med att ha schäfer är att ingen tar fel iaf!

Annars tycker jag att din jämte (är det väl?) är MYCKET lik en mastiff, framförallt hudvecken!

Come again?

9 av 10 påpekar gärna för mig att min är en blandras, eller varghybrid :crazy:

Grima.jpg
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Come again?

9 av 10 påpekar gärna för mig att min är en blandras, eller varghybrid :crazy:

Grima.jpg

:rofl:
Vi hade också en grå ett tag, har också hört varg ett antal gånger... (då hade de inte ens sett honom blöt, som här! ;))
31797_10150185007360061_574120060_12767652_2224636_n.jpg


Och denna killen var tydligen korsning schäfer-rottis?!
n574120060_5651368_8898.jpg


Så att schäfer alltid är schäfer gäller nog bara om man har en gul med svart sadel...
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Men gulle dig, du har redan svarat tolvis i denna tråd :p :D

Allmänt:

Min Staff har senast fått höra att hon kanske är korsning mellan Labbe och Tax ?

23518_369787491640_593031640_4078321_6120156_n.jpg
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

*kl*
på utställningen i överkalix i lördags fick vi en fråga om våra hundar var border terriers.... tja, de har ju rätt färg och pälstyp iaf :) (griffon brux)
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Vi har en Vit herde (vit schäfer) och vi brukar ofta få frågan vad är det för rasER i honom :p

När vi svarar att han är så renrasig han kan bli + Svensk utställningschampion så höjer dom på ögonbrynen :p

Det är en ganska ovanlig ras så jag förstår varför dom undrar:) Säger man att det är en Vit herde så tänker alla på en stor, vit, hårig gårdshund, ni vet?
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Har far jag ofta hora att min Rottis inte kan vara renrasig, hon har ju svans:angel: LOL ... varpa jag alltid forklarar att i Europa ar det illegalt att ta bort svansen. De flesta tycker att det ar jatte bra.:D
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

*kl*
Jag tycker det är lustigt att alla barn direkt fattar vad jag har för ras. "Pappa, det där är en SCHÄFER!" medan alla över femton är helt övertygad om att det är "något mer" i henne.
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Senaste idag så kommenterade en äldre dam att jag hade en vacker sheltie ;). I själv verket är Ganti en isländsk fårhund.
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Haha, vilken rolig tråd och kul att fler får höra felsägningar om sina vovvar ;)

Ända sedan min hund var valp har jag hela tiden fått kommentaren (mest från äldre pensionärer) "nämen, ÄR det en boxer??"

s640


Beror antagligen på färgen, men "egentligen" är hon en engelsk staff/amstaff :D
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

*kl*

När min engelska setter (som har väldigt mkt vitt i sig) var valp fick jag höra: "Men vilken söt cocker spaniel!!"

Och för någon månad sen var sambons kompis på besök (Som självklart vet ALLT om hundar) och såg min förstorade bild på settern och utbrast "Ja men en dalmatiner" vilket jag svarar nej på, men han fortsätter hävda detta!! :crazy:

Hämtar bilden så han får se ordentligt och då kom han ju på, det är ju en sån där springer spaniel.....


Salukisarna är det ingen som vågar gissa på! :p
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Den mannen borde få en hundbok i present. Samt att du vid överlämnandet viftar med ögonfransarna och säger " så du lär dig något om olika hundraser"......:angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 011
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 037
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: Viva
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 667
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp