Ahh, *lycklig*

P

pippi27

Har fått tag i en haplopelma lividum till!!!
(blå fågelspindel). Det finns inga uppfödare av denna varelse i sverige så det är svårt att få tag i dom. Det går att beställa från tyskland. Men, häromdagen så var det en kille som behövde pengar akut så han sålde sin 6-åriga vackra hona till mig! Hämtades hem igår kväll
:bump: :banana:
 
Vad vacker! Förstår att du är glad över den. Hur är det egentligen att ha fågelspindlar? Känner ingen som har det så jag har aldrig träffat en. Hur gamla blir dom?
 
Att ha fågelspindel.
Jo, dom kan faktiskt bli rätt gamla, 15 år är vanligt.
Just den här arten som jag :love: är kanske inte den allra roligaste att ha. Den är giftig och väldigt aggressiv så det går inte att ta upp den och ha i handen som med andra arter. Dessutom så det en grävspindel. Dom bygger sina bon i jordhålor och där är dom. Det är sällan dom kommer ut.
Jag har mina i petboxar och dom har grävt sina hålor längs väggarna så jag kan ju se dom iallafall :idea:
 
Fast jag blev faktiskt lite spindelsugen när jag läste om din nya! Verkar roligt att de gräver och bygger!

Vad gör du med dom? Tittar du bara på dom eller kan ni "umgås"? Är du inte rädd att bli biten om spindeln är giftig?

Iallafall var den väldigt vacker.
 
vad roligt.
jag har lenge varit på utkik efter spindel,har haft förut,men vet inte nu vilken art jag vill ha.

kan du föreslå någon?
 
Den här arten går inte att "umgås" med. Den är väldigt aggressiv och hanteras endast med hjälp av blompinnar eller lång pincett.
Däremot kan man sitta och njuta av dess vackra yttre :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 252
Ekonomi & Juridik Bakgrund : Blev förra vintern ombedd att ta hand om 2 hästar då ägaren skulle flytta till lägenhet. Vi är ytligt bekanta från den ort...
2
Svar
27
· Visningar
4 496
Senast: Rie
·
J
Ekonomi & Juridik Sålde min kära val för någon vecka sedan. En 9 årig allround val som tävlat lägre klasser i hopp. Han såldes till en finsk tjej...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 763
Senast: jorgensvensson66
·
Övr. Barn Jag har ingen aning om vart jag ska börja.. Känner bara att jag behöver skriva av mig.. Mitt ex, dotterns pappa. Finns nog ingen som...
Svar
13
· Visningar
1 570
Senast: lilltrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp