AI-bilder i hästannonser - utbruten från "Annonsera Mera VIII"

Bukefalos 30 år!

Ketrawzc

Trådstartare
Någon har AI redigerade bilder i sin hästannons. Den hade fått olika tecken på två bilder så det var tydligt när man såg det.

Är bara nyfiken! Tycker ni det är ok med AI redigerade bilder? Kanske jämfört med lite Photoshop? 😁 eller redigerade i telefonen? Vart går gränsen? 🤷🏼‍♀️

Någon har AI redigerade bilder i sin hästannons. Den hade fått olika tecken på två bilder så det var tydligt när man såg det.

Är bara nyfiken! Tycker ni det är ok med AI redigerade bilder? Kanske jämfört med lite Photoshop? 😁 eller redigerade i telefonen? Vart går gränsen? 🤷🏼‍♀️
Absolut inte. Avskyr den AI-slentrian som är i dagens samhälle. Kan inte ta det på allvar. Det börjar bli lika illa som den dåliga stavningen som "rättfärdigas" av någon form av egendiagnosticerad dyslexi. En sån annons hade jag avfärdat omedelbart.

Kjøper ikke om det er synlig ai. Ai er et stort problem både for miljøet men også for samfunnet, og det er bygger på tyveri av andres ord og kunst. Folk som bruker AI blir bevist dummere, og å støtte tech billionærene som alle sammen gir uttrykk for null empati for andre mennesker. Alt fra ceo for chat gpt som systematisk seksuelt forgrep seg på sin lillesøster fra hun var 3 år (han var 12) i mange år. Til andre som har sagt at de ikke liker fattige folk og at de ikke trenger å leve, og hvorfor skal de bry seg om miljøet, det spiller ingen rolle om vi ikke har drikkevann.

Jag använder AI till väldigt mycket och är väldigt "AI positiv", men vill inte se det i annonser. Jag tror många inte förstår att om du tar en bild på din häst och ber chatGPT snygga till bakgrunden, så kommer den också att ändra på hästen. Kanske bara jättelite, så lite att du missar det vid en snabb koll, men ändå. Vill man undvika det måste man ta till specifika arbetssätt och instruktioner, och inte ens då är det helt säkert att det blir som man tänkt sig. Men det har nog många användare ingen aning om.

Jag använder AI till väldigt mycket och är väldigt "AI positiv", men vill inte se det i annonser. Jag tror många inte förstår att om du tar en bild på din häst och ber chatGPT snygga till bakgrunden, så kommer den också att ändra på hästen. Kanske bara jättelite, så lite att du missar det vid en snabb koll, men ändå. Vill man undvika det måste man ta till specifika arbetssätt och instruktioner, och inte ens då är det helt säkert att det blir som man tänkt sig. Men det har nog många användare ingen aning om.

Ja dedär är väldigt sant och många tänker nog inte på det.

ChatGPT ändrar ibland vansinnigt mycket även om en ber om små förändringar. Nånting den konsekvent gör på mina bilder är att lägga till aachenrem och sporrar!! Det är helt galet. Precis som att det är så det 'ska' se ut.

ChatGPT ändrar ibland vansinnigt mycket även om en ber om små förändringar. Nånting den konsekvent gör på mina bilder är att lägga till aachenrem och sporrar!! Det är helt galet. Precis som att det är så det 'ska' se ut.

Eller bett...:meh:

Jag hade en hästvakt åt min häst för ett tag sen som la upp en "AI-förbättrad" bild på SoMe som hon hade tagit på min häst som då för tillfället enbart reds bettlöst. Jättesöt bild, men höll på att sätta kaffet i halsen och fick typ puls och högt blodtryck när jag såg att hästens helt plötsligt hade ett bett i truten trots att jag uttryckligen sagt att han absolut, inte under några som helst omständigheter, skulle ha det. Tog mig ändå bra många sekunder att urskilja att bettet dock inte satt fast nånstans i det bettlösa tränset, men jag hann slänga iväg ett upprört meddelande till henne minsann och fråga vad tusan det var som pågick 🤣

Men varför alls manipulera bilder med AI? (Eller med mer traditionell manipulering)

Vad är syftet?

En oärlig säljare kan vilja manipulera bilder.
Som ärlig säljare eller öht så vill jag väl visa hur det verkligen ser ut.

Om det är t.ex en parningsannons för ett par hundar vill man kanske plocka bort bakgrunden och foga in det snyggt i en design. Och många har inte koll på att AI gör betydligt mer än vad som görs om du plockar bort bakgrunden manuellt i Photoshop.

Jag har sett fejkade veterinärintyg med tillhörande kvitto/faktura som såg väldigt äkta ut. En otäck utveckling, enligt min personliga åsikt.

(Upptäcktes när vi grävde vidare och vi insåg att veterinären inte varit anställd på kliniken som utfärdat intyget. Både veterinären och kliniken fanns)

Jag har sett fejkade veterinärintyg med tillhörande kvitto/faktura som såg väldigt äkta ut. En otäck utveckling, enligt min personliga åsikt.

(Upptäcktes när vi grävde vidare och vi insåg att veterinären inte varit anställd på kliniken som utfärdat intyget. Både veterinären och kliniken fanns)

Ja det är mycket som man får tänka efter noga om det kan vara fejkat eller ej. Och utvecklingen går väldigt, väldigt fort. Speciellt när det gäller helt AI-skapade videor.

Men varför alls manipulera bilder med AI? (Eller med mer traditionell manipulering)

Vad är syftet?

En oärlig säljare kan vilja manipulera bilder.
Som ärlig säljare eller öht så vill jag väl visa hur det verkligen ser ut.
Jag använder AI för att förbättra mobilbilder, eller göra kollage med text.
FunPic_20260901_182040896.webp

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka