åka bort o lämna katterna?

P

pingula

jag har en liten fundering! hur länge tycker ni man kan lämna katter ensamma (2 st) utan att nån kommer o ger dem mat eller gör rent lådan? de har fri tillgång till torrfoder för jämnan. tacksam för synpunkter!
 
ok! enledningen till att jag undrar är att mina kattlösa vänner tycker jag kan åka o hälsa på dem på lördan o sova kvar o åka hem på söndan. jag är/har hittills varit tveksam till om vad katterna tycker om det! å andra sidan så är de själv på nätterna eftersom jag inte har dem i sovrummet. jag får fundera på det här lite!
 
Vi har också två. En gång har vi lämnat dem över natten. Då fyllde vi alla mat- och vattenskålar och ställde fram en extra kisslåda. Det gick bra - men visst tar man också en risk. Skulle något hända är man ju inte där.

mandalaki
 
Jag tycker du med gott samvete kan åka bort en natt. Det har jag gjort och då ställt fram en extra kattlåda och fritt med mat.
Visst kan det hända något, men det kan det göra när man jobbar eller är i skolan också.
En natt klarar dom sig.
 
Vi lämnade kise över natten en gång och det gick alldeles utmärkt trots RASANDE oväder under natten (just därför kunde vi inte ta oss hem). :)

Och i somras, när päronen var på semester, fick han också vara ensam ett dygn (lite mer t.o.m.). Då fick han en STOR portion burkmat precis innan jag åkte + en STOR skål torrfoder, och så två skålar vatten, med kylklamp under den ena. Så det gick ingen nöd på honom. :)

...han hushåller själv med maten när ingen är hemma. Helst äter han inte alls förrän mamma (d.v.s. jag) befinner mig på rätt sida rumsdörren. Så han vet att han får mat när det tar slut.
 
tycker lika som hon som svarade dig först.
ett dygn bara är nog för katter att vara ensamma,lenger tid då får du skaffa nån som kan ta hand om dom så lenge
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
636
Senast: Hazel
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
769
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
925
Senast: Bison
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 378
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp