För det här var första gången jag åkte med henne och hade ingen aning om hur hon beter sig på ny plats. Är det inte det
träning är till för :smirk:
Och av att dömma din avatar har du inget hispigt fullblod som jag har.
Kan if meddela att hon traskade rakt in i transporten i morse. Stod snällt hela vägen. Kastade sig dock ur transporten när vi var framme, eller de fällde ner rampen sen backa hon ut, jag hade glömt att säga åt min icke hästkunniga sambo att fälla ner en liten grej som håller bommen kvar!
Stod snällt och kollade sig omkring, grabbarna i hagen flörtade lite

Så av med alla transportskydd och täcket och på med sadeln. Och hon stog stilla (*haha* åke :smirk: )
Gick upp till ridhuset hur snällt som helst, fast hästarna i hagen fjantade, en massa pallar med spån och torv och allt annat som finns på en ridskola.
I stora ridhuset och fast hon är själv helt cool-lugn, kollade inte ens på brandposterna som ridskolehästarna brukar få för sig att det bor spöken bakom ibland. Inte ens julgranen mitt i ridhuset var läskig.
Red med på lektionen och inga problem alls med alla okända hästar.
Sen av med sadel och lindor, borsta, på med täcket och transportskydd sen traskade hon rakt in igen
Om Åke läst några av mina gamla trådar vet han att jag haft min häst i bara 6 månader, och att vi inte ens kunde rida från stallplanen utan att galoppera baklänges, ner i diken och gå på bakbenen.