Aktiebolag

Ela

Trådstartare
Driver idag ett AB inom ett helt annat område men relativt stort överskott. Har sedan ett par hästar 8 i avel och får 4-6 föl per år. Funderar nu på att plocka in hästarna i verksamheten. Vet att det kan vara svårt att få godkänt hos skatteverket men finns det något mer som är viktigt att tänka på.
Vet ju att det kan vara svårt att gå med vinst på själva hästdelen, särskild om det är ett år där man ex har stora veterinär kostnader eller ex svårt att få stona dräktiga. Hur länge är det okej att den ena delen av verksamheten bekostar den andra?
 
Kontakta Skatteverket och fråga, de brukar vara hjälpsamma. Annars ta hjälp av tex Ludvig & co (fd LRF Konsult)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 215
Senast: Roheryn
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 884
Senast: lbb
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 824
Senast: ginnies
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp