Aktivera hunden med hemmagjorda saker

Dock får man vara försiktig så hunden inte tycker att toarullar blir FÖR kul...
Mvh personen vars hund ryckte loss toarullshållaren från väggen för att matte glömt byta från tom rulle :rofl:
:rofl: Något säger mig att våra hundar är lite lika, Ville har förbud att vara i badrummet, han hjälper gärna till att även plocka bort pappret från rullen om man nu skulle ha råkat glömt det.
 
:rofl: Något säger mig att våra hundar är lite lika, Ville har förbud att vara i badrummet, han hjälper gärna till att även plocka bort pappret från rullen om man nu skulle ha råkat glömt det.
Du ska se Tinjas ögon när hon smyger in på toan till mig och det är en tom rulle. Aldrig sett en hund med så stora, bedjande ögon, medan munnen långsamt närmar sig toarullen i hopp om att matte inte schasar ut henne innan hon hinner rycka loss den :p
 
Det här var en äggkartong för någon minut sen. 😇 Obs inga ägg kvar i kartongen. 😂
20190917_131800.jpg
 
Och nu är han ganska nöjd med livet efter att ha bäddat om med sina filtar. ;) Vi har även klippt klor och hängt i trädgården och fixat med blommor.
20190917_131807.jpg

*lägger till* Observera den strategiska placeringen mitt i dörrhålet, ingen risk att jag kan passera utan att han märker det! :D
 
Rekommenderar att fundera på om man tror att man någon gång vill träna nosework innan man vänjer hunden vid att förstöra kartonger. Det är svårt att lära om...
36707

Annars är det säkert superkul för hunden!

Flätor av utslitna byxor/andra kläder kan bli bra kampleksaker. Man kan ju göra de olika kraftiga genom tygval och tjocklek.
 
Rekommenderar att fundera på om man tror att man någon gång vill träna nosework innan man vänjer hunden vid att förstöra kartonger. Det är svårt att lära om...Visa bifogad fil 36707
Annars är det säkert superkul för hunden!

Flätor av utslitna byxor/andra kläder kan bli bra kampleksaker. Man kan ju göra de olika kraftiga genom tygval och tjocklek.
Jag ser egentligen inte problemet mellan att träna nosework och förstöra kartonger, det är olika aktiviteter. Jag kan be Ville apportera kartonger, för att sedan ge honom klartecken att riva sönder dem. Men visst det kanske kan vara svårt att skilja på ibland för vissa hundar?
 
Jag ser egentligen inte problemet mellan att träna nosework och förstöra kartonger, det är olika aktiviteter. Jag kan be Ville apportera kartonger, för att sedan ge honom klartecken att riva sönder dem. Men visst det kanske kan vara svårt att skilja på ibland för vissa hundar?
Jag har ingen direkt erfarenhet själv, men fick höra när jag gick nybörjarkurs att vissa hundar som är vana att slita sönder kartong för att få fram godis lättare tar till det sättet för att "komma åt" doften i stället för att markera. Men så klart borde det gå att lära om, men man måste ju inte göra det svårare för sig om det nu är så att man funderar över nosework framöver.
 
Jag har ingen direkt erfarenhet själv, men fick höra när jag gick nybörjarkurs att vissa hundar som är vana att slita sönder kartong för att få fram godis lättare tar till det sättet för att "komma åt" doften i stället för att markera. Men så klart borde det gå att lära om, men man måste ju inte göra det svårare för sig om det nu är så att man funderar över nosework framöver.
Jag ser inte problemet? Många hundar tränar o tävlar i olika discipliner. T ex spår + sök. eller IPO + agility, hundar är ganska smarta o lär sig känna igen förberedelser för olika aktiviteter.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: Acto
·
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
793
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 139
Senast: snorp
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 646
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp