Aktivering för valp. Några förslag?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Cornelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 926
C

Cornelia

Hej,
Jag undrar bara om någon har nårga förslag på lite aktiverings lekar och övningar?

Jag har en lite JR valp på nästan tre månader, en liten buse! :love:
Som jag har gjort lite allt möjligt med från att gömma godis som han får söka till att lånat kompisens "aktiverings leksaker".

Vad kan man mer hitta på?

Sv: Aktivering för valp. Några förslag?

Ingen..?
Vad gör ni för att aktivera era hundrar?

med en 3 månader valp kan man inte göra så mycket mer än det du redan gör ;)

Kul med fler valpar i den åldern, har själv en liten en, en chinese crested som oxå snart är 3 månader.
Vill oxå ha lite tips, och då på "inomhus" aktivering, då vi inte alltid är ute längre stunder.
Vi har själva tränat sitt och ligg och det börjar funka riktigt bra, dessa hundarna har en tendens till att vilja dansa så fort det är något. Tränar även skall för att inte få ännu en skällande liten "tant" hund. :D
Tanken med våran hund är att våran dotter ska träna lite agillity så småningom och har fått rådet att lära honom stampa på en papptallrik för att sedan kunna ta hjälp av det vid de olika nedstampen man måste träffa ute på banan.
/ Linda

Du kan ju träna lydnad. Sitt, ligg, stanna kvar, skall m.m.

Man kan även lära hunden mer onödiga saker som vacker tass, rulla runt, sitt fint, lek död m.m

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: Sassy
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
466
Senast: tanten
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 051
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 160
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025