Aktivist och aktivist - utbruten från Vad gör vi? Del CLV

Varfor ar havremjolk en "tillaggsprodukt"?
Det gar fo ocksa utmarkt att ata veganskt utan att ata "kottliknande produkter".

Haller med andra har att det verkar mer vara som att du har otroligt starka kanslor relaterat till din vans kostval...

Jag har flera veganska vanner (ar sjalv vegetarian) och alla hanterar sociala tillstallningar pa ett valdigt gracilt satt, till den mangd att de kan typ bara ata en skal pommes om det ar det enda veganska alternativet pa en resturang t.ex. Jag har daremot tva kottatande vanner som skriker i forskrackelse varje gang vegansk mat namns och gar pa langa utlaggningar om hur trakig vegansk mat ar - trots att det abslut inte ar nagon som stoppar dem fran att ata skinka...

I min varld ar den "predikande veganen" en myt, och det ar fler kottatare som har en valdigt massa identitet och kanslor uppblandat med deras diet...
Jag har nog stött på en och annan ganska pushig vegan, men så gott som alltid över sociala media. Väldigt sällan i person.
 
Jag har tyvärr träffat på sådana IRL... men jag ger alltid benefit of a doubt. Fast så fort någon har åsikter om vad jag äter och luftar dem åker handskarna av.

Vad jag anser om djurrättsaktivister (som ofta är veganer) är inte tryckbart 🤬

Jag ocksa. Den varsta var en god van's son, 30 ar gammal, som hogljutt talade om att vi var kannibaler for att vi at kott ... och hogljutt ifragasatte hur han's mamma ens kunde med att dricka "moders mjolk" nar hon drack ett glas vanlig ko-mjolk. :rage:
 
Inte riktig så, nej, det finns ett gäng rätt odrägliga köttivrare också. :p Båda extremlägren får ta och kamma sig tycker jag!

Gudars ja. Köttivrarna kan komma med saker som är så befriade från hjärnceller att det finns inte.

Som ätstörd sedan länge blir jag vansinnig på folk som ska kommentera vad andra äter (ja, att säga att något ser gott ut är givetvis ok).
 
Det instämmer jag i.
Efter att ha mött den ansikte mot ansikte mitt i en manifestation är jag snarast äcklad. Har en god vän som varit förföljd i flera år. Det finns inga gränser för vad de kan göra. Tyvärr.
Nu tycker jag det spårar ur. Djurrättsaktivister finns ju i en mängd olika variationer med en mängd olika åsikter. Tycker det är ganska obehagligt att ni klumpar ihop en så heterogen grupp människor och pratar om folk i sådana ordalag, även om det säkert finns vissa individer och kanske även specifika grupper som motiverar det.
 
Nu tycker jag det spårar ur. Djurrättsaktivister finns ju i en mängd olika variationer med en mängd olika åsikter. Tycker det är ganska obehagligt att ni klumpar ihop en så heterogen grupp människor och pratar om folk i sådana ordalag, även om det säkert finns vissa individer och kanske även specifika grupper som motiverar det.
Sant. Jag har bara stött på den varianten som tycker att människor inte ska ha djur alls. Och som skadar både människor och djur.
 
Nu tycker jag det spårar ur. Djurrättsaktivister finns ju i en mängd olika variationer med en mängd olika åsikter. Tycker det är ganska obehagligt att ni klumpar ihop en så heterogen grupp människor och pratar om folk i sådana ordalag, även om det säkert finns vissa individer och kanske även specifika grupper som motiverar det.

Så fort "aktivist" kommer in i sammanhanget är jag rätt kategorisk efter att ha varit med om sabotage i mitt jobb av sådana. Vill en påverka får en f-n göra det på laglig väg, något majoriteten av aktivisterna skiter i.

Förstörs fel sak på en borrigg kan borrarna dö och det inkluderar då min man som är borrare. I @tantens väns fall var det vidriga trakasserier som bla innefattade vännens väldigt unga barn.

Ska jag respektera någon aktivist har de en oerhörd uppförsbacke kan jag säga.
 
Så fort "aktivist" kommer in i sammanhanget är jag rätt kategorisk efter att ha varit med om sabotage i mitt jobb av sådana. Vill en påverka får en f-n göra det på laglig väg, något majoriteten av aktivisterna skiter i.

Förstörs fel sak på en borrigg kan borrarna dö och det inkluderar då min man som är borrare. I @tantens väns fall var det vidriga trakasserier som bla innefattade vännens väldigt unga barn.

Ska jag respektera någon aktivist har de en oerhörd uppförsbacke kan jag säga.
Ser du likadant på miljörättsaktivister tex Greta Thunberg?
 
Förstörs fel sak på en borrigg kan borrarna dö och det inkluderar då min man som är borrare. I @tanten väns fall var det vidriga trakasserier som bla innefattade vännens väldigt unga barn.

Ska jag respektera någon aktivist har de en oerhörd uppförsbacke kan jag säga.
Jag förstår. Samtidigt är det ju en ganska snäv definition av ordet aktivist? För mig betyder det i alla fall inte per definition att man gör olagliga saker. Det var lite det jag menade, det är nog ett brett spann.
(Vad jobbigt det var att editera på mobil, det blev lite knasigt 😆)
 
Ja, det finns ju

Jag förstår. Samtidigt är det ju en ganska snäv definition av ordet aktivist? För mig betyder det i alla fall inte per definition att man gör olagliga saker. Det var lite det jag menade, det är nog ett brett spann.

Och enligt min personliga erfarenhet (på nivån personligt hot) så skiter de i lagen. Jag ska inte behöva vara orolig när jag jobbar eller ha direktnumret till vakthavande befäl hos polisen (vilket jag har). Har min arbetsbil stått parkerad utan uppsyn kontrollerar jag den innan jag kör iväg, pga risken för sabotage.

Uppförsbacke var det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp