Aktivt stall mot enformigt liv?

Sv: Aktivt stall mot enformigt liv?

För många ridhästar lever ett trist och enformigt liv, skriver Ilse Östervall på http://svt.se/opinion
Antalet hästar bara ökar och ökar men hästkunskapen snarare minskar... Några som går mot strömmen är ett stall i Essunga som byggt ett sk Active Stable. Kolla reportage här:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=34007&a=772450

Min häst står där och är med i filmen :D

och det är verkligen kanon för hästen! Han trivs superbra. Det gör de pållarna andra me iofs! Fördelen för mig är dessutom att jag får mer tid att umgås med min häst då jag slipper mocka/väga foder. Hästarna är trygga och lugna. Han får röra sig mycket vilket gör att han är välmusklad och har bra kondis. Ang. diskussionen om transpondrar, det är ju en del av tanken. Hästen ska äta vilken tid på dygnet den vill och hur ofta den vill. Den får dessutom exakt den mängden den ska ha.
 
Senast ändrad:
Sv: Aktivt stall mot enformigt liv?

Måste vara en bit att åka till sin häst med tanke på att det står Göteborg under din avatar.

Hur ofta åker du dit till den?
Är det många hästar som är installade där?
 
Sv: Aktivt stall mot enformigt liv?

Jag är där två gånger i veckan. Har en unghäst så det funkar nu. Det är totalt 8 hästar nu tror jag :confused: Jag har sjukt mycket att göra hela tiden (jobba heltid, ha eget företag på fritiden, hästen, vänner..) så det är skönt att slippa åka varje dag när jag inte behöver (än så länge iaf). Dom rör sig otroligt mycket där :D
 
Sv: Aktivt stall mot enformigt liv?

Var där på invigningen av active stable.

Jätte fint men var fundersam om det verkligen skulle finnas marknad för en sådan anläggning.
Hur många av hästarna tillhör gården?
 
Sv: Aktivt stall mot enformigt liv?

tre :angel: Det ligger lite avsides, många har tydligen ringt men tycker det är för långt att åka! Jag tycker helt klart att det är värt det!! :banana:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp