Bukefalos 28 år!

Akut hjälp ang. Getavel !

J

JessanA

Jag har sedan i sommras två stycken icke-kastrerade get killar : )

Jag tog emot dem av en man, som hade tänkt att ta bort dem. Enligt honom är dem Afrikanska dvärg-getter, och vi tror detta med. Dem är flaskuppfödda och tama, bröder med varandra,och dem finns med i "systemet".
Nyligen ringde en kvinna till mig, som hade två get-damer som hon ville betäcka med mina killar. Hon undrade över pris osv, vilket jag inte har någon aning om! har getter stamtavla? isf inte mina. så speciellt mycket kan man inte ta emot?
Jag gissar också på att, om man skulle släppa in en hona hos dem båda så skulle detta antagligen sluta i fight, kan man föra samman hona+hane när man märker att honan börjar brunsta? och sedan vänta någon timme ? Jag vore jättetacksam för svar, då jag tycker detta vore en jätte kul grej att testa på- dock med kunskap innan !
 
Sv: Akut hjälp ang. Getavel !

Om du googlar på "alternativ" så hittar du en webbsajt för folk som odlar ekologiskt etc. Det är jättemånga där som har tex höns, får och getter.

Jag tror att du troligen hittar svar på din fråga snabbare där eftersom buke är ett forum främst där häst galningar hänger!
 

Liknande trådar

Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 312
Senast: TinyWiny
·
M
Övr. Katt Jag hoppas nu verkligen att någon kan hjälpa mig med min fråga. det är så att jag själv har en perser hona och min väninna har en...
2
Svar
25
· Visningar
2 886
Senast: BeastieBabe
·
M
Däggdjur I sommras så stod det två kaniner utanför stallet när jag kom ut, det visade sig att det var en hona och hane lämnade i samma kartong...
Svar
10
· Visningar
1 263
Senast: mylan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp