Bukefalos 28 år!

fråga ang kattungar

Sv: fråga ang kattungar

en hingst som man inte vill ska få föl kastrerar man, ston går fertila hela livet även om man inte vill ha föl efter dom..
och är man hingsthållare är det og inte alls dyrt eller jobbigt att få tag på ett bra sto att avla på..

med sveriges regler så är det fritt fram att avla på vilket omeriterat, sketet sto som helst och får gröna papper.. men det är bara vissa hingstar som man får avla på..

sedan så går det nog också under egenmäktigt förfarande..
 
Sv: fråga ang kattungar

med sveriges regler så är det fritt fram att avla på vilket omeriterat, sketet sto som helst och får gröna papper.. men det är bara vissa hingstar som man får avla på..

Det stämmer inte, man får avla på vilken hingst som helst, bara man för språngrulla. ;)
 
Sv: fråga ang kattungar

en hingst som man inte vill ska få föl kastrerar man,

Du har tydligen noll koll. Om du visste hur många hingstar det finns utan att de är tänkta att använda till avel.

vilken nedlåtande ton du har, den gillade inte jag.. Jag rekommenderar dig att använda dig av lite vett och etikett när du tilltalar okända människor som du inte vet något om..

Jag ser inte att mitt uttalande är oriktigt på något vis, de flesta kastrerar sin hingst om den inte skall användas till avel..
 
Sv: fråga ang kattungar

Anser fortfarande att du har noll koll. Kan väl hålla med om att de flesta hobby ryttare/ägare kastrerar sina hingstar. Men kolla i tex trav o galoppstallen. Där vimlar det av hingstar som inte kommer att betäcka då de anses vara mer go i en hingst än i en valack.

Sorry om du inte gillar min TON.:o
 
Sv: fråga ang kattungar

i trav och galoppstall håller man noga koll på sina hingstar så de ej blandas med ston och man håller koll på att hagen inte är lätta att hoppa i eller ur..
de flesta som inte prestationstävlar kastrerar sina hingstar..
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 932
Senast: Piaff
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
32 360
Senast: iNHALE
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 160
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
6 833
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp