AKUT sadelhjälp

boccia

Trådstartare
Har för tillfället ingen sadel alls till min häst, då han breddat sig ur hoppsadeln, och jag aldrig fått tag i någon dressyrsadel som inte glider framåt... Jag är alltså på jakt efter både hopp- och dressyrsadel, och vill ha tips på vad för märken/modeller som kan tänkas passa denna rygg:

ryggbilder007.jpg

ryggbilder002.jpg

ryggbilder003.jpg

Har senast använt en Globus Clic hoppsadel, bom 34, som nu alltså blivit för trång. Ett alternativ är ju att skaffa en likadan, fast i bomvidd 36. Vad tror ni annars om en Prestige-sadel på den här typen av rygg?

Behöver er kunskap, och måste få tag i en sadel snabbt!

Sv: AKUT sadelhjälp

testa en passier & sohn sadel, har 2 begagnade hopp sadlar som båda ligger super bra på mina 2 halvblod med mycket manke.
ps baum sadlarna brukar passa de flesta hästarna och de ger mycket frihet åt bogarna.
är inte så insatt i olika märken men har haft dessa sadlarna på många olika hästar av halvblods typ och de har legat bra på alla.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 305
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Oknytt
·
Utrustning Vår häst har en Prestige X-Helen i vidd 33, den ligger jättebra både med och utan padd/paddschabrak. Har provat en prestige i vidd 32...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: Mirabilis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka