Akut sadelhjälp!

Sv: Akut sadelhjälp!

Tycker absolut att du skall testa Wintecs NYA modell av 500 serien! Dvs Wintec NEW (heter dom nu). Inte den gamla modellen! Den nya håller sig rakare ju mer man breddar än den gamla modellen som blir mer svängd. Är stor skillnad på dessa två modeller! Min häst har en liknande rygg som din, mer musklad dock, och på honom ligger Wintec NEW modellen i dressyr och allround (inte testat hoppsadlen) mkt bra. Så testa! Mkt prisvärda! Kan dock vara svårt att få tag på begagnat då de börjar komma ut mer och mer i butikerna nu.

Min är också vällande rak men Henri de riveln låg bäst. Lite mankemen ingen fara även han omusklad unghäst efter lång skada

Okej vad bra :) jag får byta in min sadel mot en i samma pris på fredag :)

Har provat kieffer och passier nu, kiffern ligger ann på manken, inte mycket men ändå så att den inte ligger optimalt och passiern glappade bak. Min tränare kollade på min nuvarande sadel idag och tyckte inte den låg jättedåligt men jag tycker att den är för trång, frågan är om man ska köpa en lika fast i större storlek. Lägger in nya bilder på ryggen också.
Han har lagt på sig lite så jag tycker manken har blivit lite lägre.
20111219649.jpg

Sadeln han har nu.

20111219650.jpg

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
404
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 420
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jeg trenger noen innspill. Hesten er en lusitano, liten manke, bred, rak rygg med god lengde. Jeg har prøvd følgende saler: Prestige...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: Sebastian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka