Akvarietråden IV

De ser så söta och lustiga ut de små dariosarna: 🥲
InCollage_20240421_195532767.jpg


Uppnosig liten tjej:
Video-Capture-20240421-172826.jpg


Några småttingar:
Video-Capture-20240421-172758.jpg
 
Nu har jag i ett nytt filter i 110an, det blev ett Aquael Turbo 500 som ska klara upp till 150L-akvarium. Gillar att det går att ändra om ganska mycket med olika filtermaterial i det osv, och att det är räk-säkert, allt trots att det är ett innerfilter. Och det är betydligt tystare än Eheim-filtret jag hade som reserv. Mitt reservfilter var också för kraftigt, vet inte det var bara för det akvariet eller för mina fiskar i stort, men mina småfiskar hade svårt att äta middag för att de blåstes bort från filtret. Nu är det lite lugnare, men fortfarande med ytrörelse.

Skräpräkorna lever fortfarande och i veckan som kommer nu, när jag inte jobbar speciellt mycket, då ska jag ut och leta efter rötter m.m. till mitt 200L.
 
Jag har haft så stressigt att jag inte hunnit varken titta eller sköta mitt akvarium. Flyt och stamväxterna tog över helt och det var totalt igenväxt. Känns lite tråkigt att stå och slänga en halv liter fina red roots men men. Jag är lite besviken på mina luminatus. De är inte riktigt så knalliga röda som jag önskar mig och jag börjar därför drömma om räkor igen.
20240422_210110.jpg
 
Jag har haft så stressigt att jag inte hunnit varken titta eller sköta mitt akvarium. Flyt och stamväxterna tog över helt och det var totalt igenväxt. Känns lite tråkigt att stå och slänga en halv liter fina red roots men men. Jag är lite besviken på mina luminatus. De är inte riktigt så knalliga röda som jag önskar mig och jag börjar därför drömma om räkor igen.
Visa bifogad fil 143787
Hur länge har du haft dem nu?
 
Hur länge har du haft dem nu?
Oj. Minns inte riktigt. Ett halvår? Några månader kortare än dig. Jag har en teori att det finns två linjer. En lite rödare och en mer orangea. Jag har försökt mata levandefoder. Låta dem få solljus och allatricks man hör ska ge bästa färgerna. Mina gourami lyser i gult så jag ser dem från andra sidan rummet. Men luminatusen försvinner mot den svarta bakgrunden. Ser mer deras neonblå rand och ögon. De är dessutom känsliga. Två honor fick böjda ryggar. En dog. Den andra funderade jag på att avliva men nu blir den bättre varje dag. De kanske fick en smäll av gouramihanen för det hände när han var som argast med boet men jag har även läst att de har dåliga gener och har hög dödlighet på engelska forum
 
Oj. Minns inte riktigt. Ett halvår? Några månader kortare än dig. Jag har en teori att det finns två linjer. En lite rödare och en mer orangea. Jag har försökt mata levandefoder. Låta dem få solljus och allatricks man hör ska ge bästa färgerna. Mina gourami lyser i gult så jag ser dem från andra sidan rummet. Men luminatusen försvinner mot den svarta bakgrunden. Ser mer deras neonblå rand och ögon. De är dessutom känsliga. Två honor fick böjda ryggar. En dog. Den andra funderade jag på att avliva men nu blir den bättre varje dag. De kanske fick en smäll av gouramihanen för det hände när han var som argast med boet men jag har även läst att de har dåliga gener och har hög dödlighet på engelska forum
Det finns sådana som är mer gulorange-aktiga och större, men de är oftast paskai och inte luminatus, även om de då och då blandas ihop i handeln. Vilka andra invånare har du i akvariet?
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 448
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 176
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 413
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 752

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp