Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle tippa på hona jaVisa bifogad fil 167344
Ett nytillskott här hemma. Tror det är en hon, gick tillsammans med andra som såg liknande ut men de flesta var lite mer tilltufsade i fenorna.
Nej det var väl kanske 7-8 st i det karet med några tetror. Såg ut att vara lite aggression mellan ett par men jag är ganska säker på att i alla fall en av dem var en hane.Skulle tippa på hona jaTyvärr vanligt att de blir tilltufsade i butiksakvarier... Visst går det ofta att ha flera honor ihop, men butiksakvarierna brukar vara för små och inte ha tillräckligt med växter/avgränsningar/gömställen för det... Fungerar när de är unga och preciiis kommit till butiken, men går de kvar en stund och hinner växa sig lite äldre så är det värre.
(Kanske sådant du redan har koll på, men det finns säkert de som bara läser här också)
Låter som att de har ungefär samma priser som jag sätter på mitt jobbNej det var väl kanske 7-8 st i det karet med några tetror. Såg ut att vara lite aggression mellan ett par men jag är ganska säker på att i alla fall en av dem var en hane.
Den vi valde var extremt aktiv och surfade lite mot glaset på vänsterkanten (såg ut att verkligen vilja döda alla glödbandstetror där inne) tänkte att det är bra då den ändå ska vara ensam hemma hos oss och vi har ju haft lite otur med vår kub där allt dör så småningom så förhoppningsvis ska detta funka nu.
Detta var på Arken i Sundsvall. De hade otroligt fina guldfiskar också. STORA för att vara i butik, i för litet karVill hemskt gärna ha ett guldfisk-kar i framtiden men det finns inte plats för det förrän vi flyttar.
För övrigt sjukt billigt där. De fina guldfiskarna kostade typ 150 kr tror jag? Kampfisken vi köpte kostade 49 kr..
Jo det är kanske normalt. Jag tänker mest på Arken i Söderhamn där de tar 250 kr för en kamphane, i alla fall sist vi var där vilket var rätt länge sedan nu.Låter som att de har ungefär samma priser som jag sätter på mitt jobbKamphonorna går för 49kr om jag inte minns fel, vanliga kamphanar för 99kr (vissa kan vara dyrare, om jag tex tar in någon speciell variant).
Inköpspriset kan skilja massor mellan olika kamphanar. Kortfenade är oftast dyra. Sedan beror det på om man är ok med att ta in en mix (dvs, kan bli vilken färg som helst i leveransen) eller om man vill ha specifik färg.Jo det är kanske normalt. Jag tänker mest på Arken i Söderhamn där de tar 250 kr för en kamphane, i alla fall sist vi var där vilket var rätt länge sedan nu.
Den första vi köpte vill jag minnas kostade runt 300? Det var ju en kortenad "koi", väldigt snygg. Lite dyrt ändå kan jag tycka men förstår absolut det högre priset. Den vi köpte för 250 dock var en "vanlig" långfenad, mörkblå med fenor åt rött. Det var den som var slö i butik (pga att de haft problem med värmarna sa de) och var död när vi kom hem, vi fick dock tillbaka pengarna för den. Den kändes överprisad oavsett hälsoläge kan jag tycka.Inköpspriset kan skilja massor mellan olika kamphanar. Kortfenade är oftast dyra. Sedan beror det på om man är ok med att ta in en mix (dvs, kan bli vilken färg som helst i leveransen) eller om man vill ha specifik färg.
Tex kan vi beställa just "kampfisk mix" och där få både röda och blå. De säljer vi för 99kr. Beställer vi in specifikt en röd, eller en blå, då blir priset till kund istället ca 119-129kr pga dyrare Inköpspris. Och många gånger är inköpspriset på specifika färger av kortfenade kampfiskar nästan detsamma som kundpriset på långfenad mix. Det är jättebökigt, för kunder vill då gärna ha häftiga, specifika färger på fiskarna men inte betala mer än för "mixarna".
Kortfenade koi är (åtminstone från Imazo som de flesta beställer från) de absolut dyraste. Ca 300 är normalt kundpris för dem, tyvärr, för det gör att jag inte vågar beställa in demDen första vi köpte vill jag minnas kostade runt 300? Det var ju en kortenad "koi", väldigt snygg. Lite dyrt ändå kan jag tycka men förstår absolut det högre priset. Den vi köpte för 250 dock var en "vanlig" långfenad, mörkblå med fenor åt rött. Det var den som var slö i butik (pga att de haft problem med värmarna sa de) och var död när vi kom hem, vi fick dock tillbaka pengarna för den. Den kändes överprisad oavsett hälsoläge kan jag tycka.