Akvarietråden V

Mina kampdamer har fått flytta till 200L. De kommer nog stortrivas där. I deras 54 har jag nu en drös gurami-yngel. Jag misslyckades med att få tag på några, men tänker elakt nog att det räcker med de jag har nu. Det lär ändå vara åtminstone 50st, så några borde ha chans att klara sig tänker jag. Enligt en bekant som fött upp många olika sorters gurami så vaktar hanen bara tills de blir frisimmande, sedan blir de uppätna av andra akvarieinvånare, därför flyttade jag dem. Hoppas att några klarar sig iaf :D

Blackworms i darioynglets pyttekar. Tycker de är så fräcka!
20250518_120412_1.gif

Mina gurami-yngel är nu frisimmande, och därmed typ omöjliga att se... Matar så mycket jag vågar och hoppas att de klarar sig.

Mitt luminatus-yngel börjar se ut som en liten luminatus :love: Ska försöka få till en ny bild ikväll.

Jag har också köpt en ny kampfisk, och så har jag köpt svärdbärare! Svärdbärarna ska få gå med guramierna, så behöver jag inte oroa mig om allt för många överlevande yngel :cautious: En koi-hane och några blåsvarta honor med gula fenor. Supersnygga. Är dock lite nyfiken på hur en sådan korsning skulle se ut. Fanns inga blåsvarta hanar kvar, därav att jag tog en annan. Bilder kommer senare :D

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
517
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 318
Senast: Bison
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 375
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 207
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka