Albino? Cremello?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Demon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 8 037
Sv: Albino? Cremello?

Rent juridiskt gäller DFS 2004:22 (L 115), och där står fortfarande helalbinism med...

FÖr att visa att det inte är gammal skåpmmat lägger jag in en länk till gällande författningar, därifrån är det lätt att gå vidare till L115 och läsa sista sidan.
http://www.djurskyddsmyndigheten.se/Steria/templates/Page.aspx?id=482

Ett antal avelsförbund har däremot tagit bort det från sina defektlistor, med motiveringen att det inte är påvisat hos häst, men ännu har så vitt jag vet inget fall varit uppe till prövning.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 762
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 765
Senast: karl_h
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 126
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 499
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka