Albion hoppsadlar

Sparvoga

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av dom? Hur sitter man i dom? vill ha en sadel med bra knästöd, har en appalosa golden star och jag faller framåt i den. Nån som vet deras hemside adress??
 
Sv: Albion hoppsadlar

Kan säga såhär, om din häst passar i Prestigen som du har nu, så passar den garanterat inte i en Albion!

Det finns Prestige-sadlar med stora knästöd också, tex venezia och sidney. :)
 
Sv: Albion hoppsadlar

Jag har en Albion XC Lightweight, och jag ÄLSKAR den. Men jag är tvärtemot dig och vill ej ha klossar alls så jag har tagit av mina. Men även med de, så har den rätt små stöd. Jag har oxå lätt att falla fram, men inte i denna, jag kan bara lovorda den!
Centaur: Varför kan inte en häst ha prestige och albion? jag hade en prestige innan, och har en albion nu, prestigen blev för smal, annars ok!
 
Senast ändrad:
Sv: Albion hoppsadlar

Därför att bommen på Prestige är väldigt svängd och på Albion är den extremt rak! Dvs att dom passar helt olika ryggar. En häst med svängd rygg kan inte ha Albion, då den är gjord för hästar med raka ryggar. Läs mer om det i andra trådar här på buke, finns massor!
 

Liknande trådar

Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
625
Senast: Sorgsen
·
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 868
Senast: hastflicka
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 920
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp