Albion K2 - passar den och vet ni storlek?

Sv: Albion K2 - passar den och vet ni storlek?

Jag ska försöka ta kort på onsdag då jag är hemma igen. Sitter på annan ort nu.

Det är en PRE-hingst på 10 år :)
 
Sv: Albion K2 - passar den och vet ni storlek?

Det som jag har i datorn för tillfället utan pad är den här men den kanske också är lite för nära.
vega1.small.JPG

Här exteriörbild från i vintras utan sadel.
vackrast2.JPG


Jag vet inte riktigt om jag hinner ta bättre bilder i veckan. Om jag gör det så lägger jag ut dem här annars så hoppas jag att du fått lite hum. Du kanske ser att min ligger mer i balans än vad din gör. Sen fick min häst avgöra vilken sadel vi skulle ta. Sadelprovarna tyckte att den här låg till 95% och förespråkande en annan men den ratade hästen helt. Så lyssna på hur din häst verkar trivas med sadeln också.

Tex så hade vi krånglat mycket med sidvärtsrörelser med gamla sadeln som var för trång och åkte fram hela tiden. Med nya gick det plötsligt mycket lättare:
http://s281.photobucket.com/albums/kk209/hedwig02/?action=view&current=hedwig14_080419.flv
Filmen är från april så den är visserligen lite gammal och här hade jag haft den nya sadeln i ungefär två månader.

Kul att du gillade min hästen förresten.:laugh: Det är ett 6-årigt halvblodssto e. D-Day-Furioso III
 
Sv: Albion K2 - passar den och vet ni storlek?

Jag vet inte riktigt om jag hinner ta bättre bilder i veckan. Om jag gör det så lägger jag ut dem här annars så hoppas jag att du fått lite hum. Du kanske ser att min ligger mer i balans än vad din gör. Sen fick min häst avgöra vilken sadel vi skulle ta. Sadelprovarna tyckte att den här låg till 95% och förespråkande en annan men den ratade hästen helt. Så lyssna på hur din häst verkar trivas med sadeln också.

Ingen panik, men det skulle verkligen vara toppen om du hade möjlighet att fota när du hinner! Det är lärorikt att se bra exempel!
 
Sv: Albion K2 - passar den och vet ni storlek?

Jag har faktiskt fotat ikväll. Vet dock inte hur det blev. Mörkt och trångt och jag hade ingen som kunde hålla i hästen..
Ska dra in bilderna i datorn nu :)
 
Sv: Albion K2 - passar den och vet ni storlek?

Bilderna med endast sadeln på ryggen blev för mörka tyvärr...
Du får nöja dig med denna så länge. Ignorera det fula allroundschabraket :p Såhär ligger sadeln efter ridning :)

23917195.jpg


Ska fota nytt mer naken bild imorgon rakt från sidan
 

Liknande trådar

Utrustning Hej på er! Har nu avverkat två utprovare och ingen hade något som passade och sade helt olika saker så man blir ju inte klok på det...
2
Svar
28
· Visningar
4 435
Senast: Nea_
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 352
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Letar lite smått efter en hoppsadel till min häst. Hon har just nu en Albion Legend K2 dressyrsadel som är utprovad och passar henne...
Svar
1
· Visningar
1 641
Senast: Piek
·
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
1 894

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att hyra ut hus
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Ultraljud

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp