Dilli_Blue

Trådstartare
Ja, nu lägger jag in frågor ang Albion sadlarna.. Har då ev köpt en ny Albion K2 Jump, tro jag den hette. Jag ska även ha en dressyrsadel till samma häst. Tycker ni att man då ska testa en Albion dressyr sadel då.....?? Tacsam för råd o tips.
 
Sv: Albion

Jag ha ju inte hunnit rida i den än, men jag var ju oxå ute efter bra knästöd o även bra stöd bakom vaden. Gå in på Albion och titta på deras olika sadlar. Finns en annan hoppsadel med ännu bättre knästöd. Tro den heter Kontroll Ultima.... Min heter K2 Jumper.
 
Sv: Albion

Prova Albion k2 dressyr. Vad jag vet har de samma passform. Det kan ju skilja sig lite mellan SLK och K2 i passformen. (En gammal SLK jag povade från ca -00/-01 var lite mer böjd i bommen än en ny K2 från -04)
 
Sv: Albion

Nej nej, jag sa att jag ej ha bestämt mig för jag ska prova den först... Men den passade min häst iaf o jag tycker den är skön att sitta i och den ser ut som en sadel jag vill ha, med stora klossar fram o så... Men som sagt, först ska jag betala hoppsadeln o sen när den är betald ska jag börja prova dressyrsadlra... Men det lutar nog åt hållet att prova Albion K2 dressyr, men jag är ju mkt för stora klossar o så o tittade på Albion SLK Ultima o fastnade för den.. Men först o främst ska man ju hitta några sadlar som passar hästen, sen efter det få jag ju prova mig fram till vilken jag tycker är bästa tt rida i... Jobbigt sånt här... Min svärmor skulle ta hem en begagnad Morris & Noland dressyr´, men de e till min andra häst.. suckar.. man få la se vad de blir..
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 634
Senast: Mogge
·
Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 319
Senast: kurakosz
·
Utrustning Går i drömtankarna om att spara ihop till en riktigt trevlig dressyrsadel nästa år (eller kanske mer realistiskt, om några år :p). Har...
Svar
14
· Visningar
1 455
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 268
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp