ålder för att tävla Bponny

Sv: ålder för att tävla Bponny

Jag vet att det är 12 eller 13. Frågan är om man får tälva 12året ut eller 13 året ut.
 
Sv: ålder för att tävla Bponny

13 året ut i hoppning, 14 året ut i dressyr och fälttävlan :)
 
Sv: ålder för att tävla Bponny

Ok. Tack

Men om ryttaren är 15 så får hon väl ändå starta ponnyn om den är under 7 år? Fast i unghästklass då, utom tävlan?
 
Sv: ålder för att tävla Bponny

japp upp till 6 år gammal ponny får överårig ryttare tävla... i avd b tror jag?:)
 
Sv: ålder för att tävla Bponny

13 hoppning , 14 dressyr
 
Sv: ålder för att tävla Bponny

numera får man tävla avd b hur länge man vill bara det ser propertioneligt
 
Sv: ålder för att tävla Bponny

Hur gammal får man som mest vara för att tävla på Bponny i hoppning?

B-ponny får du tävla i hoppning tills du fyller 13 år (det året)
Dressyr är det 14 år, det året, fälttävlan vet jag inte.
Du får tävla som överårig, men är då inte proposionerlig (eller hur fanken det stavas) i avdelning B, men vad jag har för mig så får du inte tävla som i tävla då utan du får bara "pay and ride" ??
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
946
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 989
Senast: hhere
·
  • Artikel
Hästnyheter Ingen kunde rå på Scott Brash när det tävlades i hoppning i Friends Arena under fredagen. Bästa svensk blev Rolf-Göran Bengtsson som...
Svar
0
· Visningar
191
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 336
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp