ålder för att tävla Bponny

Sv: ålder för att tävla Bponny

Jag vet att det är 12 eller 13. Frågan är om man får tälva 12året ut eller 13 året ut.

13 året ut i hoppning, 14 året ut i dressyr och fälttävlan :)

Ok. Tack

Men om ryttaren är 15 så får hon väl ändå starta ponnyn om den är under 7 år? Fast i unghästklass då, utom tävlan?

japp upp till 6 år gammal ponny får överårig ryttare tävla... i avd b tror jag?:)

numera får man tävla avd b hur länge man vill bara det ser propertioneligt

Hur gammal får man som mest vara för att tävla på Bponny i hoppning?

B-ponny får du tävla i hoppning tills du fyller 13 år (det året)
Dressyr är det 14 år, det året, fälttävlan vet jag inte.
Du får tävla som överårig, men är då inte proposionerlig (eller hur fanken det stavas) i avdelning B, men vad jag har för mig så får du inte tävla som i tävla då utan du får bara "pay and ride" ??

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 598
Senast: Mirtai
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den... 2
Svar
25
· Visningar
2 327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Tandfen utan kontanter

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Gps-halsband