Ålder gröntkort

Klara2636

Trådstartare
Hej jag är en tjej på 13 år som inte har grönt kort och jag undrar om jag kan tävla lokalt på min mammas gröna kort eller om jag måste skaffa ett eget innan tävlingen? Isf kan man skaffa ett digitalt eller om jag måste göra det fysiskt? Isf vart kan man göra det digitalt?? Tack!!
 
På ridsportförbundets hemsida hittar ni info om vad som gäller.
Om din mamma tog kort före 2011 och inte har uppdaterat det så måste hon göra det.
För att veta vart kurser finns så kan man kolla de lokala ridskolorna (hemsidor eller Facebook)
Det är både digitalt och fysiska möten som krävs


https://www.ridsport.se/Aktuellt/Egnanyheter/2021/10/grontkort-baseninfortavlingsstart

Följande åldersgränser gäller för Grönt kort:​

  • Alla från 14 år och uppåt ska delta i en obligatoriskt Grönt kort kurs. Från och med 1/1 det år den tävlande fyller 14 år måste han/hon ha ett eget grönt kort.
  • Från och med det år den tävlande fyller 13 år kan han/hon själv gå grönt kort kursen och avlägga proven.
  • För barn upp till och med 13 år gäller att målsman/vuxen person som idag inte har Grönt kort ska delta i kursen, och ta Grönt kort samt därefter ansvara för barnet och dess handlingar under tävling. Barnet rekommenderas delta på kursen tillsammans målsman/vuxen person
 
På ridsportförbundets hemsida hittar ni info om vad som gäller.
Om din mamma tog kort före 2011 och inte har uppdaterat det så måste hon göra det.
För att veta vart kurser finns så kan man kolla de lokala ridskolorna (hemsidor eller Facebook)
Det är både digitalt och fysiska möten som krävs


https://www.ridsport.se/Aktuellt/Egnanyheter/2021/10/grontkort-baseninfortavlingsstart

Följande åldersgränser gäller för Grönt kort:​

  • Alla från 14 år och uppåt ska delta i en obligatoriskt Grönt kort kurs. Från och med 1/1 det år den tävlande fyller 14 år måste han/hon ha ett eget grönt kort.
  • Från och med det år den tävlande fyller 13 år kan han/hon själv gå grönt kort kursen och avlägga proven.
  • För barn upp till och med 13 år gäller att målsman/vuxen person som idag inte har Grönt kort ska delta i kursen, och ta Grönt kort samt därefter ansvara för barnet och dess handlingar under tävling. Barnet rekommenderas delta på kursen tillsammans målsman/vuxen person
Måste bara fråga vad man ska uppdatera?
Jag tog mitt typ -95 och inte gjort nån uppdatering men det står i tdb att jag har grönkort.
 
Måste bara fråga vad man ska uppdatera?
Jag tog mitt typ -95 och inte gjort nån uppdatering men det står i tdb att jag har grönkort.
Det är om man inte har registrerat det i tdb. Då måste man göra om provet och göra digitala delen. Står tydligt på ridsportförbundets hemsida
 
Hej jag är en tjej på 13 år som inte har grönt kort och jag undrar om jag kan tävla lokalt på min mammas gröna kort eller om jag måste skaffa ett eget innan tävlingen? Isf kan man skaffa ett digitalt eller om jag måste göra det fysiskt? Isf vart kan man göra det digitalt?? Tack!!
Mitt tips är att ta det redan i år om du hittar en kurs. Så slipper du stressen nästa år när du måste ha ett eget för att tävla.
Vet inte hur många panik-samtal "behöver grönt kort asap" jag har varje år för att man missat ta kortet året innan.
 
Det är om man inte har registrerat det i tdb. Då måste man göra om provet och göra digitala delen. Står tydligt på ridsportförbundets hemsida
Ja det har jag läst men när du skrev att man skulle uppdatera det så tänkte jag att det var nått jag missat.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 198
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 965
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 047
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
807
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp