Ålder på Finsk lapphund?

Flipp

Trådstartare
Hur gamla brukar finska lapphundar bli? Har kollat runt lite men inte hittat någon uppgift om det.

Mvh/Flipp

Sv: Ålder på Finsk lapphund?

Har träffat ett par finska lapphundar som blivit 11 och 14 år sedan finns det ju dom som inte alls nåt den åldern heller. Mycket beror väl på hur man sköter hunden men så är det ju i alla raser.

ca 10-12 år, med den vanliga variationen så klart. En del blir bara 8 och en del 14 eller kanske till och med mer?

Mina 3 "svenska" lapphundar har blivit: 13 år, 11 månader (sjuk) & 13 år.

Tack för svaren allihop! Är ju självklart många faktorer som spelar in, ville bara veta på ett ungefär eftersom min mormor har en finsk lapphund. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 983
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
487
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 494
Senast: ufot
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 044
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka