Jag kan bara inte gissa åldrar på folk. Har absolut noll koll. Möjligtvis kan jag se att en 60-åring ser äldre ut än en 20-åring, men min åldersbedömningsförmåga sträcker sig verkligen inte längre än så. Kanske för att jag bedömer en människa främst efter personlighet, och inte har skapat mig någon förutfattad mening om vilken ålder man måste vara i för att ha en viss personlighet... ;)

Själv har jag - tvärtemot dom flesta här - alltid blivit tagen för mycket, mycket äldre än jag är. Jag tror att det finns många orsaker. När jag var barn tyckte jag bättre om att umgås med vuxna än med andra barn, vilket förmodligen gjorde att jag fick ett lite annat sätt att kommunicera på. Jag har fortsatt umgås med äldre även när jag växte upp, och många av mina vänner har varit runt 20 år äldre än mig. Jag har också alltid varit lång, redan som 13-åring närmade jag mig 180 cm. Jag kunde gå på barnförbjuden bio ensam jättetidigt och har aldrig blivit tillfrågad om leg. Mina händer är skrynkliga och har alltid sett gamla ut, och jag blev gråhårig redan när jag var 25. Dessutom har jag ett lugnt och eftertänksamt sätt och filosoferar gärna.
Jag brukar säga att jag var 3000 år gammal redan när jag föddes!.... :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 265
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 378
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 722
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 442
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp