Alltså jag känner mig skitgammal och tycker att jag ser gammal ut med. Börjat få rynkor för första gången i mitt liv i år och så vidare. Under ögonen. :eek: Blir 25 i januari.

Brukar få visa leg överallt dock.
 
när jag gissar ålder så tittar jag på utseende, kläder, hållning, osv.
Jag jobbar i butik som även är ombud för systembolaget så jag måste ha koll på 18 och 20. Ibland frågar man om leg på sånna som är över 25 men bättre att kolla för mycket än för lite ;)

Många tror att jag är yngre än vad jag är.
Jag ser ut såhär https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd...._=1424117465_89cc0ee042ce1a8f708bcfc7f1364f61
Och fyller 30 år på onsdag.

En kund frågade mig tidigare iår om det inte var jobbigt att ha den där ringen i näsan och jag svarar nej har ju haft den i 15 år så jag har vant mig.
Han stog länge och man såg hur kugghjulen snurrade där uppe och så säger han "då måste du ha varit VÄLDIGT ung när du gjorde den..."
Jag bara näää.. jag va 15 ;)
 
Folk tror ofta att jag är 5-10 år yngre än jag egentligen är. Numera ser jag det enbart positivt. Tycker personligen att det är skitsvårt att gissa ålder och gissar oftast att folk är äldre än de faktiskt är.
 
Jag brukar få visa leg när jag köper värktabletter på Ica... Är 27.

Själv tycker också jag det är svårt stt avgöra ålder. Jag kan ungefär avgöra om någon är över/under 20, men inte mer än så. Vilket gör det lite klurigt när man är ute på krogen och ser nån som man blir attraherad av. Jag är inte intresserad av lammkött.. Dvs killar under ~25.
 
Började funderar tidigare idag, då jag började prata ålder med en kollega tidigare idag. Han trodde att jag var mycket yngre än vad jag var. Han gissade att jag var ett år yngre än vad jag är. Detta efter att ha visste att jag har fått gått på systemet i några år.

Men min fundering är vad baserar du din gissning av ålder på?
De senaste åren har jag blivit tagen för att vara minst 25. När jag vad lägerledare på ridläger som 16-åring trodde alla barn att jag var 28 medan de övriga ledarna vad 20-23, medan jag i själva verket vad yngst :cool: Har alltid framstått som äldre än jag är. Av alla.
 
En kund frågade mig tidigare iår om det inte var jobbigt att ha den där ringen i näsan och jag svarar nej har ju haft den i 15 år så jag har vant mig.
Han stog länge och man såg hur kugghjulen snurrade där uppe och så säger han "då måste du ha varit VÄLDIGT ung när du gjorde den..."
Jag bara näää.. jag va 15 ;)

Haha! :D
 
Jag är 26, blir ofta tagen för yngre än så. På förra sommarjobbet, började konversera med en tjej som var ny på jobbet. Hon frågade om jag pluggade annars. Ja, det gör jag ju.

Tjejen: "Jaha, på gymnasiet då eller?"
Jag: "Öh, nej, på universitet"
Tjejen: "Jaha! Men hur gammal är du?" :confused:
Jag: "25...." ;)
Tjejen: "Ojdå..." :o

Hon trodde uppenbarligen att jag var 17-18 nånting. Själv var hon 20 :cool:

Nä men det är jättesvårt att avgöra hur gamla folk är. Speciellt killar med skägg, de ser alltid äldre ut än vad de är. Har jobbat på Ica i ett par år och jag vet inte hur många gånger jag har suttit och funderat på om jag ska kolla leg på den där skäggiga killen som ställer upp en öl på bandet. Han ser ju ut att vara en bit över 20 i alla fall. Bestämmer mig för att kolla leg ändå, det skadar inte. Då är grabben 18! O_o
 
Personen som sa detta till mig hade jag heller aldrig lyckas gissa rätt ålder på. Hade gissa typ 30, men han var 35.
 
Jag själv tenderar att gissa på att alla är äldre än de egentligen är. Och inte sällan "ganska mycket" fel också...:o

Folk brukar också gissa rätt fel på min ålder. Bara senaste året har folk tagit mig för allt mellan 11 - 28 år :crazy:
Och det roligaste är nästan att trots detta "jättespann" är det ingen som tagit mig för min riktiga ålder eller ens +/- 1 år! O_o
 
Folk brukar gissa att jag är äldre än vad jag är, och i mitt fall tror jag det har att göra med hur jag är som person, och inte pga mitt utseende.
Speciellt har jag under mina yngre tonår uppskattats som äldre om jag lärde känna någon via exempelvis internet där jag uttrycker mig i skrift. Då har jag uppskattats som cirka fem år äldre än vad jag är.
Nu har däremot min ålder börjat komma ikapp och så jätteutstickande är inte min skrift längre.
Har jag lärt känna någon utanför skolan är det oftast äldre jag går bäst ihop med.
 
Jag tror det beror mycket på sammanhang och i vilka kretsar man är i för tillfället. Då jag bodde i Berlin så var de absolut flesta jag umgicks med runt 30. När vi i det gänget pratade ålder och det kom fram att jag bara vara 23 så blev folk rätt chockade. Åt andra hållet så gissar folket jag umgås med här i Lund ofta på två-tre år yngre än vad jag egentligen är - därför att de själva är i den åldern.

Jag har lite samma uppfattning. I min kompiskrets utanför skolan är jag oftast bland de yngre och det är inte förrän man börjar snacka ålder som det uppdagas att jag är "liten" i gänget. När det gäller skolan däremot är jag bland de äldre, alltid, men blir oftast tagen för att vara 19-22 av andra studenter i den åldern.

Min stil drar nog ner siffran lite, brukar alltid (glatt) visa leg på systemet men aldrig för att köpa lotter, receptfria läkemedel osv. Däremot får jag ofta frågan "ungdom?" när jag ska åka buss. :D

Blir 26 i år.
 
Jag ser yngre ut än vad jag är, och låter tyvärr yngre också, vid telefonkontakt med folk (t.ex support på jobbet) blir jag ofta "lilla gummad", tills jag berättar att jag har tio års erfarenhet av det jag pysslar med och har testat "dra ut kontakten och starta om maskinen" redan.. (inte alls bitter :p)

Men i somras var det en kollega som jobbar extra som sa;
- Ärligt talat Lyrisk, hur gammal är du egentligen?
- Haha, vi har jobbat ihop till och från i nästan två år och du frågar nu, då får du faktiskt gissa!
- Aah men typ 32? Inte för ditt utseende, men du är ju ansvarig och kan typ allt så..
- :D <-- Så glad blev jag då!

När jag träffade min svärmor första gången blev hon förskräckt över hur ung tjej hennes son träffat, max 16 år trodde hon, tills jag berättade att jag minsann är 20 dagar äldre än honom! Vid tillfället var jag 21 ;)

Jag är 26 år idag, kan tilläggas :) (och att jag ser ung ut retar mig inte mer än just vid översta exemplet, jag har alltid mitt körkort med mig ifall någon ber om legitimation, har själv jobbat med att fråga leg och vet hur svårt det kan vara att gissa ålder!)
 
Jag är värdelös på att bedöma folks ålder. Antingen gissar jag att de är väldigt mycket äldre än vad de är, eller så drar jag av alldeles för många år. Jag ska sluta gissa ålder på folk, det blir alltid så pinsamt, särskilt när jag gissar fel åt det äldre hållet. :o

Själv får jag alltid höra att jag ser yngre ut än vad jag är. Fyllde 25 nu i dagarna, kommer inte in på barnförbjuden bio och får visa leg på Ica när jag handlar nässpray. I sommar har jag jobbat med två tjejer födda -97 respektive -98, varav den ena är min betydligt yngre lillasyster. Vi fick in en kund som min syster hade haft som lärare i skolan på högstadiet, hon började prata med min syster om vilken linje hon gick nu på gymnasiet och vad hennes kompisar gick, och sen vände hon sig till mig och sa "och dig hade jag väl aldrig i skolan, men jag ser ju att ni är lika, så jag gissar att du är systern? Hur långt har du kvar tills du börjar gymnasiet, går du i nian? Åttan?" Jag = :mad:. Den andra tjejen frågade en kompis till henne hur gammal han trodde att jag var. Ja, eftersom du frågar så är det väl något konstigt med hennes ålder, därför överdriver jag lite, svarar han och säger sen 18. Jaja, hellre det än tvärtom.
 
Jag är 13 och alla tror jag är 16-18 baserat på mitt utseende:banghead:
Förut så frågade en av mina äldre syskons pojkvän vilket gymnasium min storasyster skulle söka till och sen sa han "men du kan väll gå på samma gymnasium som henne (mig)"
Ingen har någonsin gissat rätt faktiskt:angel:
 
Jag brukar vara bra på att gissa folks ålder, med något sånär rätt på något år hit eller dit. Lite beroende på såklart, vissa är ju jättesvåra.

Jag blir ofta misstagen för att vara yngre än jag är, men det går nog över snart (passerat 30). Jag tycker man ser stor skillnad på de som är <18, 18-22 och de som är 28-30 faktiskt, man får mer små linjer runt ögonen och en annan typ av hy, även om man absolut inte är rynkig på långa vägar.
 
Jag är usel på att gissa folks ålder, så jag kör konsekvent med att säga tioårs-spann, tex "Han är nog mellan 25-35 nånstans":p Det funkar oftast.

Själv har jag alltid tagits för betydligt äldre än vad jag är. Är i princip alltid yngst i bekantskapskretsen, vilket säkert kan spela in. De flesta brukar gissa 30-35. Jag är 24...:meh:

Och jag har aldrig behövt visa leg, någonsin!:cool: Var något besviken efter att ha handlat på Bolaget för första gången samma dag jag fyllde 20...O_o:p
 
Började funderar tidigare idag, då jag började prata ålder med en kollega tidigare idag. Han trodde att jag var mycket yngre än vad jag var. Han gissade att jag var ett år yngre än vad jag är. Detta efter att ha visste att jag har fått gått på systemet i några år.

Men min fundering är vad baserar du din gissning av ålder på?

Jag går nog bara på utseende. När jag va typ 14 trodde folk ofta att jag var 18 och det tror folk fortfarande nu när jag är 26. Har typ samma kropp som när jag va 14 och antar att inte ansiktet ändrats så mkt. Betydligt barnsligare nu dock! Blir mobbad av mina kompisar när jag får legga när jag köper cigg.
Min lillebror är 20, folk tror alltid att jag är lillasyster.
 
Jag är 32 men folk tror oftast att jag är yngre. Eller så vill dom vara smidiga (eftersom folk tydligen ser "ungdomlig" som en komplimang") alternativt så beter jag mig väldigt omoget ;) Umgås rätt mkt med "klubbkids" och då är det ju iofs lätt att man antas vara yngre pga sällskapet.
Jag ser fram emot att bli äldre. Längtar tills jag blir en späd tant med stort vitt hår i stil med Prinsessan Lilian. Ska ha den mest eccentriska stilen, ser fram emot det! :up:

Mitt stilideal

Beatrix-Ost--201x300.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Ålder är apsvårt. När jag var i tonåren trodde alla att jag var äldre än vad jag var. Fick en gång som 14-åring höra att jag såg ut att vara 20.

Nu verkar jag ha "kommit ikapp" min ålder. Men ändå får jag höra att jag ser ung ut, folk blir förvånade när jag säger att jag är 27. Jag får fortfarande ganska ofta visa leg för att köpa cigg och alltid på systemet. Fatta att bli uppfattad som under 18 när man är 27 :D :banana:

I synnerhet när jag är sminkad ser jag yngre ut. I tonåren sminkade jag mig för att se äldre ut :angel:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 246
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 377
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 720
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 442
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp