Bukefalos 28 år!

Foinix du är så sjukt jävla bra! :bow:

Häromdagen när äldre "åldern-är-bara-en-siffra"-män var på tapeten i dejtingtråden så funderade jag på varför varför VARFÖR en del män prompt ska ragga på mycket yngre kvinnor.

Och så kommer du och förklarar det bara sådär. :D

Och jag fattar inte varför äldre tror att de är attraktiva för yngre? Jag hade en flirt med en person som var ca 45 när jag var några år under 30.

Väldigt spännande och roligt, men när han ville bli mer intim... Nä.. GUBBE, tänkte jag. :o :angel:
 
Jag är varken kort eller tjock så vet inte vad det är som gör att jag ser så ung ut. Höga kindben och diamantformad ansikte, absolut inte runt. Jag tycker själv att jag ser ung ut, men inte under 20 som de tror på systemet! :p Någon måtta får det vara haha.

Som barn trodde folk att jag var 3-4 år äldre än jag var. Min syster är 3 år yngre än mig och när vi berättar att vi är syskon tror folk alltid att hon är äldre.
 
Alltså det här med att många ses som yngre än vad man är. Är det överlag äldre generationer som tycker att de yngre ser så väldigt mycket yngre ut? Och hur mycket spelar mode och stil in i hur man uppfattar människors ålder?

Tänker jag kan ju inte vara den ända som tittat i en nyare skolkattalog och tänkt "fan va små dom är- så där barnslig kan inte vi sett ut när vi gick i nian"
Eller tittat på ett familje fotografi och tänker att mormor redan som 45åring såg ut som dagens 70åringar?

Men som svar på Ts fråga
Mina klasskamrater på universitetet frågade om jag var någon form av vampyr. Jag som 14 åring är nog överlag ganska lik mig som 28åring :angel:

Nej i mitt fall är det ofta personer som är typ 10 år yngre som ber mig visa leg. Men äldre tror ju också att jag är liten... När vi hade hantverkare här för några år sen så trodde de att jag var 15! Var då alltså över 30...
 
Haha - ja, några av oss får bekymmersrynkor i pannan istället.
;)

(Jag får höra att jag ser arg ut, även när jag inte är det. :mad:)

Jag har ju inte det heller men när jag granskade mig riktigt noga i spegeln förut så insåg jag att jo, lite fina linjer är det allt i ögonvrån :D I rätt ljus och i rätt vinkel kan de ses :up: Skrattrynkorna är på G :love:
 
Hahaha vilken rolig tråd :D

Jag fyller 29 om två veckor men folk gissar alltid på yngre när de frågar efter min ålder :p, och ja, de få gånger jag är på systemet får jag såklart visa legg:cool:.

En rolig grej var för några år sedan, 5-6 år, när jag och min bästa kompis, som är 4 år yngre än mig, hade handlat lite på stans Citygrossbutik, bla ett par 2,25 % flaskor cider var och min kompis som då var 19-20 brydde sig inte kassatjejen om att kolla legg men jag som då var 24-25 fick vackert visa och när hon såg att det stod 1987 på legget kom ett "OJ!" väldigt högt hahaha, kassatjejen själv var jämnårig med min bästa kompis :D:D.

Eller, när jag var med mamma på öppet hus när brorsan gick på gymnasiet (han är 3 år yngre än mig) och hans lärare sa "ja men vad trevligt att lillasyster är med, kanske är något intressant program för dig när det är dags för gymnasieval?!" Hahaha eller inte va?! Mina gymnasiestudier var avslutade och jag hade börjat på universitet precis :p:p
 
Fattar inte varför alla tjatar om systemet, det är ju allmänt känt att de leggar typ alla under 45? Jag får alltid visa leg och samma gäller mina vänner i 35-års åldern. Min pappa visade leg en bra bit över 40.
Vill inte strö salt i såren, men det betyder inte att de tror att ni är under 20 ;)
 
Fattar inte varför alla tjatar om systemet, det är ju allmänt känt att de leggar typ alla under 45? Jag får alltid visa leg och samma gäller mina vänner i 35-års åldern. Min pappa visade leg en bra bit över 40.
Vill inte strö salt i såren, men det betyder inte att de tror att ni är under 20 ;)
Jag tänkte precis samma sak.
 
Haha en jag gisssde 27 på en tjej som var 16 :o :rofl: kanske tur att jag inte jobbar på Systembolaget :angel:

Hm. Faktiskt, när jag tänker efter - så gissar jag ofta fel på tonåringar. Många ser så "vuxna" ut, men kanske beror det på mycket smink?

Likadant, så ser ju äldre oftast äldre ut, om de har rejält med smink... det är iaf min iakttagelse för dagen.
 
Hm. Faktiskt, när jag tänker efter - så gissar jag ofta fel på tonåringar. Många ser så "vuxna" ut, men kanske beror det på mycket smink?

Likadant, så ser ju äldre oftast äldre ut, om de har rejält med smink... det är iaf min iakttagelse för dagen.

Håller med! Smink och speciellt mycket smink gör att folk tenderar att se äldre ut. Speciell mkt underlag/foundation markerar rynkor osv
 
Inte helt orelaterat, så låter jag tydligen yngre än jag är. Det händer då och då att personer i telefon frågat mig om min mamma eller pappa är hemma. :angel:
 
Jag är 15 år men e väldigt lång så en gång när jag var på en annan skola förra året (hade hemkunskap på grannskolan) och frågade en lärare var huvudentren var så visade hon vägen för att sen fråga vilket ämne jag skulle vikariera i:rofl: vek mig dubbelt av skratt:D (hennes min var oslagbar:laugh:)

Eller alla gånger folk tror att de kommit till min mamma och börjar babbla om pension och liknande:D
 
Jag är 29, men folk tycker jag ser ut som typ 18-20, Max 23... Får alltid visa leg på krogen. Tar det dock som en bra grej att jag ser yngre ut. Mentalt är jag nog på den nivån också.
 
Under dom senaste månaderna har jag fått höra att folk tror att jag är mellan 16 (!) och 22. Jag är 27. Mentalt är jag både 22 och 72.

Jag har alltid sett yngre ut än vad jag är, men nu för tiden så bryr jag mig inte. Tyckte dock att det var skitjobbigt när jag var 16-18 och folk gissade på att jag var ca 12. ;)
 
När jag var yngre så trodde alla jag var äldre. När jag var 13 t.ex så blev jag serverad vin om vi var ute då de bara antog att man var äldre. Mina föräldrar var mindre nöjda :rofl:

När jag var 28 fick jag alltid höra att jag såg ut som 18-20

Nu är jag 36 ibland ser jag ut som 36 ibland yngre. Ännu har ingen gissat högre Men det kommer snart :D
 
Fattar inte varför alla tjatar om systemet, det är ju allmänt känt att de leggar typ alla under 45? Jag får alltid visa leg och samma gäller mina vänner i 35-års åldern. Min pappa visade leg en bra bit över 40.
Vill inte strö salt i såren, men det betyder inte att de tror att ni är under 20 ;)

Haha. :D
Det gör dom inte här, ingen av mina kompisar behöver visa leg. Alltid bara jag. Det är inte kul, bara besvärligt! Får också visa på krogen.

Nya människor jag möter brukar gissa att jag är mellan 22-25 om jag har smink.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 064
Senast: Viva
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 752
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 255
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 713
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp