Åldersgräns för häst..

Sv: Åldersgräns för häst..

Tråden är visserligen gammal men ändå.

Jag tycker att det är fullständigt vansinnigt att det inte är vetrinärbesiktning på ALLA tävlingar fnån lokal och uppåt. Då skulle man slippa problemet med hästar som inte är i skick att tävla.


/Linnea

När jag började tävla var det veterinärbesiktining på lokala tävlingar, tror det var när det var över 50 ekipage det skulle vara besiktning. Problemet med det idag är att det blir så dyrt med veterinär.. har med EU att göra förr var det billigare för klubbarna att anlita veterinär. Kostnaden på lokala tävlingar ska ju hållas nere...
 
Sv: Åldersgräns för häst..

Varför skulle någon, ha något som helst intresse av att tävla en häst som inte är fräsch?
 
Sv: Åldersgräns för häst..

Om hästen är stel och stapplig,kan det väl inte gått bra??
 
Sv: Åldersgräns för häst..

Det är ju så olika på hästar, vissa hästar orkar inte det vid 15-års åldern, medan vissa hästar är hur pigga som helst vid 20-25.
Det blir svårt att sätta en gräns. ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 776
Senast: ako
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 091
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 624
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 804
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp