Åldersgräns konsert

voltis

Trådstartare
Går sällan på konsert.. Men undrar lite hur de kontrollerar åldern på konserter med 13 års åldersgräns?
Inte alla 13 åringar har ju legitimation.. Kan de neka inträde om man inte kan visa upp leg?
Eller såklart de kan gissar jag, men hur vanligt är det att de kontrollerar åldern?

Dottern ser ut som 15, längre än mig. Men har inget leg. Fyller 13år 2mån efter konserten vi vill gå på :(
Men vågar man chansa?
 
Går sällan på konsert.. Men undrar lite hur de kontrollerar åldern på konserter med 13 års åldersgräns?
Inte alla 13 åringar har ju legitimation.. Kan de neka inträde om man inte kan visa upp leg?
Eller såklart de kan gissar jag, men hur vanligt är det att de kontrollerar åldern?

Dottern ser ut som 15, längre än mig. Men har inget leg. Fyller 13år 2mån efter konserten vi vill gå på :(
Men vågar man chansa?

Eftersom man kan ansöka om id kort från den dagen de fyller 13 så kan de kräva legitimation. Finns det någon arrangör man kan kontakta för att fråga om det räcker att du är med och intygar åldern?

Annars så gäller både pass och id i 5år för barn över 12 år och kostar 400kr vardera. Kan vara värt att skaffa ett id kort snart ändå tänker jag. Innan hon fyller 18 kommer det säkert fler tillfällen då det är bra att kunna legitimera sig 😊.
 
Eftersom man kan ansöka om id kort från den dagen de fyller 13 så kan de kräva legitimation. Finns det någon arrangör man kan kontakta för att fråga om det räcker att du är med och intygar åldern?

Annars så gäller både pass och id i 5år för barn över 12 år och kostar 400kr vardera. Kan vara värt att skaffa ett id kort snart ändå tänker jag. Innan hon fyller 18 kommer det säkert fler tillfällen då det är bra att kunna legitimera sig 😊.
Kände nu att jag skrev luddigt :D

Hon har pass = leg, men då hon inte hunnit fylla 13 så har jag inget "giltigt" leg att visa upp.
Fyller några mån efter konserten.

Tänkte mer om de kan kräva att den 13 åring har leg, men det verkar de ju kunna.. Men då, hur ofta kollar de alla tusentals som ska in på arenan?

Såklart inget måste att gå på denna konsert men vet att hon skulle älska det och haft en fruktansvärt tid senaste tiden vore en rolig överraskning.
Men skulle nog vara för nojig ;)
 
Står det nåt om åldersgränsen ”i vuxens sällskap”?
Kan ju vara så att hon släpps in med vuxen fastän hon är under 13.

Prinsessan Estelle fick gå in på Metallica-konsert med högre åldersgräns. Iofs hade de väl privat loge så var kanske därför.
 
Står det nåt om åldersgränsen ”i vuxens sällskap”?
Kan ju vara så att hon släpps in med vuxen fastän hon är under 13.

Prinsessan Estelle fick gå in på Metallica-konsert med högre åldersgräns. Iofs hade de väl privat loge så var kanske därför.
Finns familjeläktare för de under 13 men slutsålt... Övriga platser +13.
 
Kände nu att jag skrev luddigt :D

Hon har pass = leg, men då hon inte hunnit fylla 13 så har jag inget "giltigt" leg att visa upp.
Fyller några mån efter konserten.

Tänkte mer om de kan kräva att den 13 åring har leg, men det verkar de ju kunna.. Men då, hur ofta kollar de alla tusentals som ska in på arenan?

Såklart inget måste att gå på denna konsert men vet att hon skulle älska det och haft en fruktansvärt tid senaste tiden vore en rolig överraskning.
Men skulle nog vara för nojig ;)

Eller så är det jag som läste slarvigt 🙈. Såg nu att det stod att hon fyller efter konserten.
 
Går sällan på konsert.. Men undrar lite hur de kontrollerar åldern på konserter med 13 års åldersgräns?
Inte alla 13 åringar har ju legitimation.. Kan de neka inträde om man inte kan visa upp leg?
Eller såklart de kan gissar jag, men hur vanligt är det att de kontrollerar åldern?

Dottern ser ut som 15, längre än mig. Men har inget leg. Fyller 13år 2mån efter konserten vi vill gå på :(
Men vågar man chansa?
Jag hade inte chansat. Däremot hade jag kontaktat arrangören och frågat hur det ställer sig till detta. Är det ÅRET man fyller 13 år som gäller, eller måste man ha fyllt 13 år innan konserttillfället?
 
Jag hade inte chansat. Däremot hade jag kontaktat arrangören och frågat hur det ställer sig till detta. Är det ÅRET man fyller 13 år som gäller, eller måste man ha fyllt 13 år innan konserttillfället?

Jag gissar att det är dagen man fyller 13 år som gäller tyvärr. Jag har själv en 12-åring här hemma (fyller 13 i år) som längtar tills hon kan få gå på konsert.

Däremot är jag osäker på om det är åldersgräns i Danmark. Jag var på en konsert i Köpenhamn innan pandemin och där var en liten kille där som jag skulle bli förvånad om han var äldre än 11 år. Han såg ut att vara jämngammal med eller yngre än min dotter som ska fylla 13 år i år. Så det kan vara en idé att kolla på konserter i Danmark om man bor i närheten.
 
Normalt sett är det när de fyller 13. Mina barn fick åka med på konsert i Norge på den tiden 😊.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar med att säga att hunden är igenomkänd och röntgad i rygg, armbågar, höfter och handleder utan några förändringar som borde...
Svar
12
· Visningar
1 140
Senast: Masse
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 706
Senast: Rie
·
Hästmänniskan Hej Söker efter råd och tips. Mina barn rider på en mycket populär ridskola i Stockholmsområdet. Jag är där 2 till 3 gånger i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
3 545
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nattliga tankar och funderingar, tillika mitt första dagboksinlägg. Ursäkta om det blir rörigt. För några dagar sedan skrev jag i...
2
Svar
29
· Visningar
2 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp