Äldre valp

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Memma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 906
M

Memma

Hej! Vilka för- och nackdelar kan det finnas med att få hem en valp som är 15-16 veckor gammal (om den bott hos uppfödaren hela tiden). Är det nåt särskilt man ska tänka på?

Kolla att de är miljötränade. Många valpar kommer i spökåldern vid 4 mån ålder och flyttar de då och inte är van annat än att vara hemma på uppfödarens gård eller att alltid vara tillsammans med andra hundar så kan det i vissa fall bli traumatiskt.

hej!
Jag har en valp som va 16 veckor då ja fick hem honom (från uppfödaren) han e nu 6 månader..snart.
har alltså haft honom knappt 2 månader.
Han va miljötränad ..gick i koppel o hade varit i stan o sådär.fast han fick nog en liten chock ändå då han kom hem o fick se hästarna o andra dan fick hänga medpå dressyrträning.. :smirk: fast han låg o sov på läktaren :love:
han va rumsren .. FÖRDEL.
Han hade inte fått träffa så mycket folk tror ja..
uppfödaren o hennes man o kennelflickan.
så alla ungdomar va jätteroliga o alla äldre va hemska rymdvarelser.. mycke bättre nu.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 586
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 259
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 395
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat... 2
Svar
20
· Visningar
2 077
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈