Bukefalos 28 år!

All rasism på buke nuförtiden?!

FannyN

Trådstartare
Stämmer det att rasistiska partier avlönar personer för att debattera och på så vis sprida rasistisk propaganda? De här som är nya här för mig som tog buketast har de nån hästanknytning och är de intresserade av gemenskapen här öht?
Det är ju bara sånt som engagerar dem!! Massa idiotiskt dravvel som bara gör mig arg varenda gång jag loggar in här.

Är det fel att gladeligen betala skatt för att vi ska in så många som möjligt?! Jag skiter väl i om de är analfabeter sjuka och kriminella! Eller välutbildade och ickekriminella. Vi är väl alla människor!!

Visa staplar på att vissa medborgare är dyra?!?! Det är oförskämt!!!
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Fast det är ju inte bara nya nick som springer SD:s propaganda, utan att nämna några namn så är det flera "gamla" som håller med.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Stämmer det att rasistiska partier avlönar personer för att debattera och på så vis sprida rasistisk propaganda? De här som är nya här för mig som tog buketast har de nån hästanknytning och är de intresserade av gemenskapen här öht?
Det är ju bara sånt som engagerar dem!! Massa idiotiskt dravvel som bara gör mig arg varenda gång jag loggar in här.

Är det fel att gladeligen betala skatt för att vi ska in så många som möjligt?! Jag skiter väl i om de är analfabeter sjuka och kriminella! Eller välutbildade och ickekriminella. Vi är väl alla människor!!

Visa staplar på att vissa medborgare är dyra?!?! Det är oförskämt!!!

Ja, och inte bara här. Sen är de flesta oavlönade nyttiga idioter.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Hörde en smart man i USA säga "fear, is the single biggest industry in the west today" och jag tror det börjar bli likadant här. Sålänge man kan få människor rädda för varandra så kan man tjäna pengar eller vinna på annat sätt ur det
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Stämmer det att rasistiska partier avlönar personer för att debattera och på så vis sprida rasistisk propaganda? De här som är nya här för mig som tog buketast har de nån hästanknytning och är de intresserade av gemenskapen här öht?
Det är ju bara sånt som engagerar dem!! Massa idiotiskt dravvel som bara gör mig arg varenda gång jag loggar in här.

Är det fel att gladeligen betala skatt för att vi ska in så många som möjligt?! Jag skiter väl i om de är analfabeter sjuka och kriminella! Eller välutbildade och ickekriminella. Vi är väl alla människor!!

Visa staplar på att vissa medborgare är dyra?!?! Det är oförskämt!!!


Att angripa migrationspolitiken med ekonomiska argument har ingenting, och absolut ingenting, med rasism att göra.
Att lägga fram obekväm statistik som inte kan tolkas annat än som negativ har heller inget med rasism att göra.

Det börjar bli dags att de som har svårt att acceptera oliktänkande hittar en ny term att piska migrationskritiska med eftersom RASIST/FASCIST/NAZIST idag börjar bli ungefär lika brännande slagkraftigt som en geléråtta.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Att angripa migrationspolitiken med ekonomiska argument har ingenting, och absolut ingenting, med rasism att göra.
Att lägga fram obekväm statistik som inte kan tolkas annat än som negativ har heller inget med rasism att göra.

Det börjar bli dags att de som har svårt att acceptera oliktänkande hittar en ny term att piska migrationskritiska med eftersom RASIST/FASCIST/NAZIST idag börjar bli ungefär lika brännande slagkraftigt som en geléråtta.

Jo, för man gör inte det med ekonomiska argument, utan med rasistiska. Och för all del genom en massa vanföreställningar hittade hos SD och deras hemsida avpixlat.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Jo, för man gör inte det med ekonomiska argument, utan med rasistiska. Och för all del genom en massa vanföreställningar hittade hos SD och deras hemsida avpixlat.


Jag upplever rasistuttalanden drunknar i klagan över tärd ekonomi i det offentliga, plus symptom på ansvarigas okunskap som ger en vattennivå 500m över deras huvuden.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Å jag är skittrött på såna som dig som man inte ens kan diskutera saken med utan att bli kallad rasist bara för att man inte älskar allt och alla och inte vill välkomna precis alla hela tiden.

Är det fel att gladeligen betala skatt för att vi ska in så många som möjligt?! Jag skiter väl i om de är analfabeter sjuka och kriminella! Eller välutbildade och ickekriminella. Vi är väl alla människor!!

Nej det är inte fel att tycka så, precis som att det är lika rätt att inte hålla med dig och för det är man inte automatiskt rasist.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Jag håller med dig i sak. Det är två skilda saker, det jag reagerar på är att det samma personer som kommer med rasistiskt elände som ibland visar korrekta fakta som talar för deras sak. För mig blir det ändock en konflikt som hellre betalar skatt till nysvenskar än till infödda med en gnutta rasism i sig.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Men vadå välkomna? Äger du Sverige?

Suck NEJ det har jag aldrig varken sagt eller påstått.
Men du tolkar ju som du vill.

Men jag vill inte ha in så många invandrare som möjligt, dvs jag välkomnar inte alla till vårt land, precis som att jag inte välkomnar vem som helst hem till mig.
Det måste ju vara bra mkt trevligare att komma som invandrare och känna sig välkommen än att folk vill ha bort en liksom.

Å nej jag är inte rasist jag vill bara inte ha hit alla, precis som att jag inte tycker att det är vettigt att rädda liv till varje pris bara för att man kan oavsett vart man kommer ifrån människa eller djur.
Jag tycker inte att alla har ett lika värde men alla har ett värde osv.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Suck NEJ det har jag aldrig varken sagt eller påstått.
Men du tolkar ju som du vill.

Men jag vill inte ha in så många invandrare som möjligt, dvs jag välkomnar inte alla till vårt land, precis som att jag inte välkomnar vem som helst hem till mig.
Det måste ju vara bra mkt trevligare att komma som invandrare och känna sig välkommen än att folk vill ha bort en liksom.

Å nej jag är inte rasist jag vill bara inte ha hit alla, precis som att jag inte tycker att det är vettigt att rädda liv till varje pris bara för att man kan oavsett vart man kommer ifrån människa eller djur.
Jag tycker inte att alla har ett lika värde men alla har ett värde osv.

Är det upp till dig att bestämma, vilka som ska komma hit och inte? Du tycker att du har större rätt till diverse privilegier på grund av ditt ursprung. Utan några djupare reflektioner. Det är problematiskt.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Att angripa migrationspolitiken med ekonomiska argument har ingenting, och absolut ingenting, med rasism att göra.
Att lägga fram obekväm statistik som inte kan tolkas annat än som negativ har heller inget med rasism att göra.

Det börjar bli dags att de som har svårt att acceptera oliktänkande hittar en ny term att piska migrationskritiska med eftersom RASIST/FASCIST/NAZIST idag börjar bli ungefär lika brännande slagkraftigt som en geléråtta.

Att statistiken du pratar om skulle vara obekväm, är ett påhitt av rasister som utgår ifrån att alla har samma RUTTNA människosyn som de själva har och bara behöver upplysas - men så är det inte. Den statistiken är inte obekväm någonstans, det är väl ganska rimligt att invandringen kostar? Och vet du? Jag betalar GÄRNA.

Jag har inte svårt för oliktänkande - men gränsen går när folk inte respekterar grundläggande mänskliga rättigheter. Då tappar jag, med all rätt, respekten.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Stämmer det att rasistiska partier avlönar personer för att debattera och på så vis sprida rasistisk propaganda? De här som är nya här för mig som tog buketast har de nån hästanknytning och är de intresserade av gemenskapen här öht?
Det är ju bara sånt som engagerar dem!! Massa idiotiskt dravvel som bara gör mig arg varenda gång jag loggar in här.

Är det fel att gladeligen betala skatt för att vi ska in så många som möjligt?! Jag skiter väl i om de är analfabeter sjuka och kriminella! Eller välutbildade och ickekriminella. Vi är väl alla människor!!

Visa staplar på att vissa medborgare är dyra?!?! Det är oförskämt!!!

TACK för att du startade den här tråden :bow::bow:

Det är verkligen fullständigt deprimerande.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Stämmer det att rasistiska partier avlönar personer för att debattera och på så vis sprida rasistisk propaganda?

Jag gissar på att sådan typ av propaganda/reklam-spridning i sociala medier är någonting som växer överallt, inom alla orginisationer, politiska partier, företag. Inte endast med rasistanknytning. Att sprida "information" och göra sken av att många personer står för någonting gemensamt, gör ju att chansen ökar att fler "köper produkten". Reklam som föder reklam som föder reklam liksom.

Sedan sker det antagligen på många olika nivåer. Organiserat och kontrollerat, eller så är det individer som "påverkats" av information som i sin tur okontrollerat sprider det vidare på mängder av olika sätt. Eller att man medvetet eller omdevetet väljer att bara se den ena sidan av sanningen, och ignorerar den andra.

Och gränserna mellan propaganda och informationsspridning är väl egentligen väldigt flytande och diffusa.

Man kan visa källor på att någonting är en sanning.
Men om man samtidigt ignorerar allt annat som också är sanningar, så ger det kanske inte så stor nytta mer än att det talar för ens egna sak.
 
Senast ändrad:
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Jag tycker inte att alla har ett lika värde men alla har ett värde osv.

Herregud, du menar verkligen att någon är värd mer än någon annan. Inser du vad det betyder?

Har du någon mall på värde på olika människor? Är jag mer eller mindre värd än dig till exempel?
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Första meningen i artikel 1 i FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna:

Alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter.

När stöter man på den i skolan för första gången, i början av mellanstadiet?
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Jag gissar på att sådan typ av propaganda/reklam-spridning i sociala medier är någonting som växer överallt, inom alla orginisationer, politiska partier, företag. Inte endast med rasistanknytning. Att sprida "information" och göra sken av att många personer står för någonting gemensamt, gör ju att chansen ökar att fler "köper produkten". Reklam som föder reklam som föder reklam liksom.

Sedan sker det antagligen på många olika nivåer. Organiserat och kontrollerat, eller så är det individer som "påverkats" av information som i sin tur okontrollerat sprider det vidare på mängder av olika sätt. Eller att man medvetet eller omdevetet väljer att bara se den ena sidan av sanningen, och ignorerar den andra.

Och gränserna mellan propaganda och informationsspridning är väl egentligen väldigt flytande och diffusa.

Man kan visa källor på att någonting är en sanning.
Men om man samtidigt ignorerar allt annat som också är sanningar, så ger det kanske inte så stor nytta mer än att det talar för ens egna sak.

Skulle man räkna på kommentarsfälten så skulle SD vara Sveriges överlägset största parti, tätt följt av NSF (numera Svenskarnas Parti) med SKP som trea.

Vi som är lite mer demokratiska, golit räknar sig dit, för debatten på andra sätt. Eller som SD beskriver det, genom de judiskstyrda kulturmarxistiska vanliga massmedierna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp