Oj.. jag har haft så många att jag inte riktigt vet i vilken ordningsföljd de var.. :$
Första djuret var i alla fall en svart långhårig hankatt vid namn Amos, som fanns redan när jag föddes.
Sen en kattunge som jag inte för tillfället kommer ihåg namnet på, fast han hade vi inte så länge
Tredje gången som vi hade nya djur (tror jag) var när vi fick de långhåriga katterna Picke (svart) och Kurran (grå) av mina kusiner. Picke har vi kvar men Kurran blev påkörd
Sedan fick Kurran ungar, en av dem var iaf Pussel, som senare blev min katt.
Pussel fick ungar 2 lr fler ggr. En som vi behöll, Proto, fick åtminstone en unge, Silver (som vi behöll men som försvann efter några år
). Pussel hittade grannarna död bland deras solrosor
Pussel var min första så att säga egna katt.
En av Pussels (eller Protos..) ungar, Murre, var min andra katt. En vacker grå hane som tyvärr inte finns mer..
År 2000 (tror jag :P) skaffade vi våra första hundar (lr pappa hade en från förut men den bodde hos min farmor), Mozart (Labrador Retriever), Charlie (Finsk stövare) och Basse (Finsk stövare). Någon gång det året fick vi även 7 kaniner, en vuxen hane och hans ungar
Proto (tror jag) fick sedan ungar, varav en var Fläckis, som blev min egen. Kurran stack till någons gård och fick 4 ungar, 2 behöll vi.
Ca 2003 fick jag o min bror varsin dvärghamster och vi hittade en övergiven katt som vi efter 1 vecka fick hämta från djurhemmet när ingen ville ha honom. Det året fick vi även en honkatt av mina kusiner.
2004 fick jag en dvärgvädurskanin, Rabba, och jag var typ överlycklig
Det året fick vi oxå blandraskatten Lillan av min bästis
När vi flyttat till ett nytt hus fick min hund Luna flytta in
När vi köpte Luna fick vi även hermelinkaninen Ada, som tyvärr dog efter bara några veckor av okänd anledning..
Efter ett tag köpte vi råttorna Nana, Crystal och Pandora
Någon gång år 2006 skaffade min pappa de afrikanska dvärggetterna Fanta, Elvis, Hiidi och Herbert som en överraskning åt mig och min bror. Han sa att nu hade jag något på fyra ben att mocka boxen åt och rykta (istället för en ponny) :P
Det här året fick pappa två hönor och en tupp, men tuppen dog av ålderdom.. "/
Nu har vi hemma hos oss: 6 katter (Vuxna: Lilla My, Lillan & Caesar, Lilla Mys unge. Ungar: Nova & Lili, Lillans ungar, och Totte, Lilla Mys unge.), en hund (Luna) och två kaniner (Biomon & Pikáchu). Min pappa har 4 katter (Picke, Pimu, Pallerino och Vili), två hundar (Charlie & Mozart), två hönor utan namn samt tre dvärggetter (Hiidi, Elvis och Herbert).
Håller just nu på att försöka övertala mamma att låta mig köpa en kaninunge