Alla ni med dyra sadlar..

Emmah.S

Trådstartare
hur bär ni er åt? Man ser vissa här inne som köper nya dyra modeller ( 9000 kr och uppåt) av både bomfria och bomsadlar så fort dom kommer på marknaden. Har ni typ 10,000 undanstoppat på något sadelkonto eller tar ni banklån för att kunna köpa era sadlar, eller lever ni på hårdbröd och vatten? :D Sitter nämligen själv här och ska köpa sadel, har hållit på i ett år men aldrig fått pengar över så jag kunnat köpa den jag vill ha (Trekker Master). Nu blir det nog en BareFoot Cherokee för det är vad ekonomin tillåter (men ändå inte men jag måste nu). Snäll, hur gör ni? *nyfiken*

/Avis på alla men nya, dyra, fina sadlar...

Sv: Alla ni med dyra sadlar..

Man uppgraderar sig vid varje sadelköp. Så har iaf jag gjort. Varje gång jag sålt en sadel och köpt en ny så har jag lagt till några tusenlappar mellan. Fast jag är nog inte uppe i 25 000 klassen ännu... ;)

Okej, det var tanken när jag sålde min förra sadel, men...oförutsedda utgifter satte stop :(

Hehe. Ja det kan man ju undra :)
Första sadeln jag hade var en Prestige Golden Star á 11 000 kr eller vad den nu kostade.. Men det passade inte alls min häst efter ett tag så då blev det en Morris and Nolan för 17 000 kr och den är hur underbar som helst!
Jag började på ett nytt jobb och första löningen då var dubbel av nån anledning så då passade jag på!

Har pengar över och delar hästintresset med mannen, så det blir inget gnäll om prioriteringen....

Just nu har vi tre sadlar vi använder (Trekker Master, Röösli och en UBO hopp) och fyra som hänger till absolut ingen nytta (Startrekk Dressage CC, Passier Hopp Special, Jensen allround och Globus Turner).

De vi inte använder får vi väl snart sälja av lite av, men de som vi sitter bra i och trivs med behåller vi, förr eller senare skaffar men en häst som funkar med sadeln!

Tja..i mitt fall har jag fått vara utan fina sadlar då jag blev blåst på en hästförsäljning & inte har fått pengarna för hästen jag sålde, medan den människan skaffar en massa sadlar, men MINA pengar:crazy:

avbetalning. :D
Många försäljare har räntefritt 12 månader, och mkt låg ränta om du vill ha längre period än så, upp till 36 månader ibland.

det blir inte så mkt pengar i månaden, fullt hanterbart om man inte har allt kontant. Om man har hälften eller en del, och betalar detta och tar resten på avbetalning så blir ju summan ännu lägre.

Mamma och pappa betalar. :D
Men det finns som sagt så att du kan ta det på räntefri avbetalning.

jag köpte en D ponny (5år) som ja red i ca 2 år, sen såldes den för det dubbla o en storhäst (5år) för lite mindre o så fanns de ca
20´000kr över o så blev de en prestige michel robert sadel..

Jag har en sadel just nu på räntefri avbetalning, som jag ska lösa i dagarna. Jag betalar av allt fortare än man måste och då går det fort.
Så när den är klar väntar nästa...

Annars så sparar jag och säljer av de jag har. Har just nu två sadlar till salu ( en hopp och en bomlös) för att köpa två nya, en uppgradering, dvs en ny hoppsadel och en Trekker Master.

//E

min häst råkade bli 10 000 billigare än va vi trodde, o då fick jag en dyr sadel oxo :angel:

Sparkonto :idea:
Fast tills alldeles nyligen har jag sagt att jag aldrig tänker köpa en sådär dyr sadel, men sen fick jag syn på just trekker master och då kunde jag inte låta bli.. :D Så då var det tur att man hade en del pengar sparade..

Jag har snälla föräldrar som betalat mina 2 jaguarsadlar ;)

*KL*

Nu när det ämnet är på tal.
Jag som vet noll om sadlar och så reagerade på en annons i tidningen.

Welington Elite 4 år gamal. Säljes komplett för 9.500:-

Köper man en begagnad sadel för på mkt. :eek:

Sålde tre sadlar och köpte en :D

*KL*

Nu när det ämnet är på tal.
Jag som vet noll om sadlar och så reagerade på en annons i tidningen.

Welington Elite 4 år gamal. Säljes komplett för 9.500:-

Köper man en begagnad sadel för på mkt. :eek:
såg en begagnad sadel för 18.000 :D

Aha, så då var det inte så dyrt då.
Men jag är somsagt okunnig inom sadlar så.. :angel:

Liknande trådar

Islandshäst Hej! Jag måste köpa en sadel. Hittills har jag kunnat låna en fin sadel av en stallkompis när jag ahr tränat Tytte, men nu när det är... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
16 665
Senast: raggsock
·
S
Hästmänniskan Ni som jobbar på eller rider på ridskolor kan ni inte berätta lite i korta drag om vad det är för verksamheter som bedrivs, hur många...
Svar
10
· Visningar
2 297
Senast: Lucta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023