Alla ni med dyra sadlar..

Sv: Alla ni med dyra sadlar..

min sadel, en Höpfner Dressage F:love: , kostar 29.900 ny... men jag dealade den till för 6000, plus min gamla passiersadel, som förvisso var fin,,,men inte särskillt bra... GRRR..Ingdams:devil:

en helt ny svindyr sadel.. som dessutomvar billig :idea:

*knapplån*

Köpte en Pessoa för 11 000 för en månad sedan. Jag prutade den från 13 000. Jag har sparpengar, och det är inte pengarna som mina föräldrar sparat till mig i hela mitt liv utan det är pengar jag själv slitit ihop det senaste halvåret. (Är studerande) Till sommars ska jag måttbeställa en sadel, har inte riktigt bestämt mig för vad men får väll lägga runt 30 000. Innan dess ska jag ha köpt en häst till dessutom. Jag förstår inte var pengarna kommer ifrån när man har en inkomst på 4000-6000 kr i månaden. :rofl: Men långsiktigt sparande!!!

:angel: är det bara jag som tycker att en sadel under 15000 inte är dyr?:o:o:o 7-15000 räknar jag som mer normalprisklass:p och allt därunder som "billigt"

Sparar i fonder och har gjort det sedan jag föddes (eller mina föräldrar då..). Sätter in pengar där 1 gång i månaden och de växer ju, ganska fort för tillfället.
Sen har jag sparat en del också av mina nuvarande inkomster om man säger så :D

/Vicious med en bomfri för 10.000 kr, dock köpt får 1 år sedan cirka

jag rider i en prestige paris sadel som är special sydd för att passa mig. Den ligger på ca 25000 i nypris. Jag och mamma hade alltid drömt om en sådann sadel och när jag nu tävlar nästan varje dag och rider båda pollarna så brhövde jag en sadel som passade mig och som håller ett bra tag. Jag fich betala den själv så man fick leva på bröd och vatten ett tag :rofl:

Jag haar två sadlar som kostat över 20.000kr och som tur är har man snälla föreldrar :bow: :bow:

:angel: är det bara jag som tycker att en sadel under 15000 inte är dyr?:o:o:o 7-15000 räknar jag som mer normalprisklass:p och allt därunder som "billigt"

Tyvärr så måste jag nog hålla med dig, sadlar som nya kostar under 7000 är oftast av sämre kvalité och jag kanske är en "märkessnobb" men jag tycker att ska man ändå köpa nytt och lägga ut pengar så är det inte lika bra att lägga på några tusenlappar och satsa på kvalité från början. Jag menar jag vill ha en sadel som är nogrannt gjord av experter inte en som är gjord på ett löpande band i asien.... :smirk:

*KL*

Nu när det ämnet är på tal.
Jag som vet noll om sadlar och så reagerade på en annons i tidningen.

Welington Elite 4 år gamal. Säljes komplett för 9.500:-

Köper man en begagnad sadel för på mkt. :eek:

Så där bara utan att ha kollat priser så låter det inte alls dyrt för en Wellington. Det där med att få tag på pengar till sadlar är ju ett gissel ibland, men man kan sälja saker man inte behöver, gamla sadlar och annan utrustning, sedan kan man ju smyga undan några tusenlappar av lönen då och då på ett annat konto.

det handlar oxå om hur man prioriterar. man kan säkert spara in på mycket annat onödigt som man lägger pengar på kanske utan att tänka på det (behöver inte ha med hästarnas utgifter att göra!)
sen så lägger jag iaf hellre mer pengar för att få en bra sadel som verkligen passar min häst, än att rida i en halvtaskig sadel o sen få betala dyra veterinärräkningar om ett par år, och dessutom få en häst med ryggproblem.

Jag tog ett lån. 13000kr kostade sadeln, en Albion K2 dressyr. Jag var tvungen att köpa ny sadel hos en utprovare pga ryggproblem hos hästen och då blev det dyrt. Men sadeln är fin!

vissa har ju mammor som betalar..:p typ jag.. lalala..:P

Haha.. skulle aldrig själv köpa en sadel för det priset ;) stübben sadlarna brukar inte kosta så mkt som begagnade, ca 4000kr eller något sånt

Precis, har inte så mkt med att vara "snäll" att göra tror jag, men att ha gott ställt med pengar så dom där 40.000 finns att tillgå utan vidare...

Det är nog MÅNGA som gärna skulle sponsrat sina (stora) barn med dom pengarna, men inte alla har möjlighet.
:cool:

får tacka min snälla mamma till min Butet sadel:bow:

hur bär ni er åt? Man ser vissa här inne som köper nya dyra modeller ( 9000 kr och uppåt) av både bomfria och bomsadlar så fort dom kommer på marknaden. Har ni typ 10,000 undanstoppat på något sadelkonto eller tar ni banklån för att kunna köpa era sadlar, eller lever ni på hårdbröd och vatten? :D Sitter nämligen själv här och ska köpa sadel, har hållit på i ett år men aldrig fått pengar över så jag kunnat köpa den jag vill ha (Trekker Master). Nu blir det nog en BareFoot Cherokee för det är vad ekonomin tillåter (men ändå inte men jag måste nu). Snäll, hur gör ni? *nyfiken*

/Avis på alla men nya, dyra, fina sadlar...

Med hjälp av ett arv, gudskelov, annars hade jag aldrig haft råd med den...

Liknande trådar

Islandshäst Hej! Jag måste köpa en sadel. Hittills har jag kunnat låna en fin sadel av en stallkompis när jag ahr tränat Tytte, men nu när det är... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
16 689
Senast: raggsock
·
S
Hästmänniskan Ni som jobbar på eller rider på ridskolor kan ni inte berätta lite i korta drag om vad det är för verksamheter som bedrivs, hur många...
Svar
10
· Visningar
2 298
Senast: Lucta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V