alldeless för långpäls

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare rafnir
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 2 126
Sv: alldeless för långpäls

Klippa av det en bit vid just sadelgjorden kasnke?

Kommer säkert få massa skit för det här :D

hmm, inte jag heller men å andra sidan tolkade jag kam mer som ett skämt ;) (men att släta till håret med ena handen brukar ju funka rätt bra)

Nu har ja det!!! :bump:

om du köper en sadelgjordstunnel med kardborreband på och klipper den i lagom längd, lägger den bakom stropparna och gjorden när du ska spänna...
och när du har spännt så är det bara å knäppa kardborren...
Och vipps!! så slipper man skav och pälsdragning:idea: :idea: :banana: :banana: :D

tack för tippset allihopa det verkar som det bara är en "riktig" människa som har skrivit här jonas!!!!! ni andra e ju rätt offline!!!:bow: :d :love: llove jooonaaZZ!

drama skrev:
tack för tippset allihopa det verkar som det bara är en "riktig" människa som har skrivit här jonas!!!!! ni andra e ju rätt offline!!!:bow: :d :love: llove jooonaaZZ!

Fjortis :angel:

Kan du inte raka den bara där du spänner då? Om du inte vill helraka då :cool:

Det värsta är ju att den/dom gör sig:eek: jag mena kan man bete sig sådär? seriöst. Ursäkta utrycket, men väx upp förfan :cool:

Rider också en oklippt isis med ½ meter päls :angel:
Ibland så vill det till å slinka med in i sadeljords spännet men tar
man det bara föriktigt & håller undan håret så går det bra att spänna utan att det fastnar massa päls & luggas...

NEJ alldrig att jag skulle raka min häst för något sånt !!!!!

Jonaz skrev:
Fast jag fattar ändå inte hur man ska spänna sadelgjorden och hålla i en kam samtidigt måste jag säga.

Och jag är faktiskt över 15 :p

Jag förstår inte vad man ska med en kam till när man kan få det bra av att "dra" handen mellan sadelgjorden och hästen så att allt hår lägger sig på plats :p

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 195
Hundhälsa Håller på att bli tokig på hundens päls på benen, det är som att ta med sig en halv skog och ett helt grustag in efter varje promenad...
Svar
18
· Visningar
837
Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 235
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka