Bukefalos 28 år!

Klaralg03

Trådstartare
Hejsan, jag har under längre tid funderat på allergi. Jag själv har en häst, mycket smutsig och långhårig. Och är en häst som man reagerar lätt på, men jag känner ingenting trots hur mycket han slickar i mitt ansikte eller kramar honom.

Nu till min fråga, jag har alltid varit allergisk mot katter. Det fungerar sålänge jag inte har dem i ansiktet, men klappa osv kan jag göra utan något problem. När jag får dem i ansiktet så börjar det alltid klia i nacken eller på halsen, kan samt klia på hakan/kinderna. Men hund, jag har haft två stycken staffordshire bullterrier när jag varit mindre, den sista gick bort för ca 3-t 4 år sedan. Det har varit likadant där med som häst, men nu på senare (Ska fylla 14) så börjar det klia i nacken/halsen. Dock inte lika våldsamt som med en katt, jag har haft ett flertal hundar i knät både lång och korthåriga och utav olika raser utan större reaktioner. Nu till min fråga, är detta allergi? Eller är det bara att jag inte är van vid hundar? Jag har somsagt ingen aning. Blir alltså inte täppt/svårt att andas. Utan det kliar bara runt om halsen och uppåt. Helskumt :o
 
Man är allergisk mot olika saker och djur. Jag tålde vissa hundar men klarade inte av andra. Samma med katter. Och jag är allergisk mot en massa annat också, har ändrat sig under livets gång.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Är som sagt allergisk mot katt men har i flera år hört om sibirisk katt. Har haft hund i flera år trots allergi även där men då gick det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 858
Senast: Liten
·
Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
6 433
Senast: canine
·
Kropp & Själ Alltså, jag känner mig dum som frågar, men det här börjar bli löjligt. Jag har i grunden hösnuva, allergi mot björk, gräs och en annan...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 506
Senast: Inte_Ung
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 481

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp