Allergimedicin till häst

hasttjej_

Trådstartare
Hur många tabletter Tavergyl kan man ge en ponny som reagerar kraftigt mot björkpollen, och hur många gånger per dag? Det är en D-ponny. Har tyvärr inte möjlighet att få tag på någon annan allergimedicin idag.

Tack på förhand!

Ring och fråga en veterinär - om hästen har en kraftig allergireaktion är det nog veterinärbehandling den behöver initialt.
Dock har antihistamin ganska tveksam effekt till häst i många fall. Vad har hästen för medicinering mot sin pollenallergi i vanliga fall?

Det finns nässpary till häst, hade en i mitt stall som använde det. Den blev hostig med torras lemhinnor och sprutade näsan innan ridning.

Liknande trådar

Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 382
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 133
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Kilauea
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka