Allergisk mot Dronspot?

CaisaCax

Trådstartare
Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut. Tänkte inte något speciellt på det eftersom hon normalt sett är lite lättkränkt. Andra gången gjorde hon samma sak och då såg jag att hon var orolig även när hon kom ut. Hittade efter någon dag utslag på magen. Katten har en autoimmun sjukdom som ger utslag och hon får kortisonspruta någon gång om året för att hålla det i schack och då mår hon bra. Tyckte att det var konstigt med utslagen på magen efter avmaskningen eftersom hon fått kortisonspruta nyligen men bestämde mig för att ringa veterinären efter helgen. När helgen hade gått var dock utslagen helt borta. Tänkte inte mer på det, men igår avmaskade jag igen och nu fick katten jätteont på riktigt. Inte kul! Kommer självklart inte att avmaska med Dronspot igen men är nyfiken på om någon annan har varit med om samma sak.
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
610
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 328
Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 016
Senast: Mia_R
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 005
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp