Allergivänliga djur

M

Malteezer

hejsan min mamma är allergisk så jag undrar om du vet något djur som min mamma kanske tål:bow::banana::banana:



p.s. jag vill hemskt gärna ha en skinny:laugh::D
 
Sv: Allergivänliga djur

hejsan min mamma är allergisk så jag undrar om du vet något djur som min mamma kanske tål:bow::banana::banana:



p.s. jag vill hemskt gärna ha en skinny:laugh::D

Det beror ju precis vad hon är allergisk emot? Man kan ju tåla katt men inte hund osv. Jag har blivit allergisk mot råttor, marsvin och därefter katt, men gerbiler går alldeles utmärkt. Beroende på att de inte urinerar så mkt. :love:

Skinny hjälper inte om hon inte tål vanliga marsvin, de och råttor är allergena främst via urinen och saliv.
 
Sv: Allergivänliga djur

Den tråkiga sanningen är ju att det helt enkelt är (mer eller mindre) olämpligt att ha pälsdjur hemma om man är allergisk.

Vi har haft hamster och det har gått hyfsat eftersom de är så små, men det känns helt klart bäst i både näsa och luftvägar att INTE ha något djur.

Jag skulle kunna tänka mig ett par skäggagamer någon gång. Trevliga djur, och ingen päls!

300px-Bearded_dragon_Ryuu.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vet att det inte finns någon helt allergisäker ras så det behöver inte diskuteras. Däremot vill jag gärna höra om era åsikter och...
Svar
16
· Visningar
1 073
Senast: DarkInNight
·
Lantbruksdjur Torkan gör att gräset växer dåligt hos oss och jag har erbjudit en granne att släppa sina kor i min sommarhage - som vi har för lite...
Svar
4
· Visningar
1 607
Senast: Migo
·
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
419
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hejsan! Jag undrar om det är någon mer 15 åring som är intresserad av att gå Wången islandshäst, men kanske bor långt ifrån skolan?🤔...
Svar
5
· Visningar
696
Senast: Blossom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp