Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 336

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså bett om ursäkt igen men bara fått ytterligare en uppläxning istället för nummer att swisha. Snart skiter jag i allt faktiskt, hur jävla låst och långsint kan man vara?
Eller är folk så här normalt? Tjafsar i två dagar fast man blivit erbjuden ersättning?
(Vissa) folk är idioter.

Apropå missar.

Jag gjorde också en miss för någon månad sedan, hade inte kollat igenom tillräckligt inför ivägskickning så en av tre grejer hade blivit lortig.
Bad om ursäkt och gav full ersättning för missen, ca 250 kr. Hörde inte ett ljud efteråt, inget tack. Så hon måste ha varit mycket irriterad.

Har 1500 positiva omdömen och ett negativt på tradera efter 20 år som medlem, så allt som oftast sköter jag ju mig. Men det känns ändå väldigt jobbigt när det blir såhär och man missar något.

@DarkInNight Råkade ut för liknande, fast på Vinted. Men jag slapp ge ersättning, fast fullt bered betala tillbaka allt, för göra rätt för mig. Var ett pussel som hade råkat få med sig skräp i.

Personen flippa, och sen gav jag dåligt omdöme. Då blev fart ska ju säga, personen var mer rädd om omdömet än vad jag var :bag::rofl:

Rasslade till lite på Vinted i helgen, blev av med 2 böcker, ett par shorts och ett par jeans. Fick dessutom ett erbjudande på en bundle i natt som jag accepterat men den är inte såld än.
Har som tur var inte råkat ut för jobbiga köpare än 🙈

En lampa såld då den ska jag skicka idag. Annars är Vinted helt dött här med.😅

Funderar på att prova lägga ut min balklänning jag fortfarande(!) har kvar på Tradera istället och pausa annonsen på Vinted sålänge. Har ändå legat där 12 månader nu. :angel: Synd att det inte går att se en lista på vem som lagt till som favorit. För då hade jag kunnat erbjuda den för ett spottstyver och bli av med till någon som vill ha.

Tar så stor plats men verkar vara svårt att sälja/ hitta köpare.😅

@Avalbane jag sålde min balklänning för typ 40 spänn (inte perfekt skick). Köpte en annan för under 200 :)
Den ligger ute för 150 kr nu så får se hur det går. Kanske lär sänka mer då eller testa annan plattform. Eller så får den gå till secondhand direkt.
Min har någon lös tråd vid hyskorna i nacken. Annars så är den kemtvättad och felfri. Hade ju varit trevligt att få något för den iaf. :angel:

Bortsett från att jag under min sjukskrivning handlat som men liten galning på typ vinted, lyko och apotea så har vi även rensat.
Fått sålt 2 lampor, skänkt bort 4 blusar jag aldrig använt
BHörjat plocka fram grejer inför helgens loppis. Det som inte blir sålt lämnar vi på second hand på vägen hem :D

Så en hel släpvagn med diverse grejer kommer försvinna från mitt förråd :banana:

Funderar över det här med att spara originalförpackning/ytterförpackning. Är det värt att spara till tex en cykelhjälm till bebis? Vad sparar ni i förpackningsväg?
Tänker att det kan vara bra att ha om/när man säljer och ska skicka. Men samtidigt tar det ju en ohemul plats att spara allt..

Funderar över det här med att spara originalförpackning/ytterförpackning. Är det värt att spara till tex en cykelhjälm till bebis? Vad sparar ni i förpackningsväg?
Tänker att det kan vara bra att ha om/när man säljer och ska skicka. Men samtidigt tar det ju en ohemul plats att spara allt..
Jag har slutat spara förpackningar, tar så orimligt mycket plats. De enda jag sparar är till de grejer jag förvarar i förpackningen.

Enda originalförpackningar som jag sparar är till symaskinerna 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar