Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 336

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en sak jag sålt på Vinted och skickat med Postnord som inte kommit fram, spårningen tar slut på PostNords paketterminal i Malmö och varan ska till Polen. Så som jag förstått får köparen sitta ner i båten och anmäla att den inte kommit fram först den 25 april som står i Vintedtråden. Dock har köparen börjat skicka meddelanden till mig om jag kan "kolla upp det", var den kan vara, att hen tror det är fel spårningsnummer. Jag har svarat att varan är skickad och det är samma spårningsnummer på kvittot(allt går ju automatiskt). Jag kan ju inte göra så mycket mer?

Eftersom det är du som bokat frakten är det du som är kunden hos PostNord. Alltså är det du som kommer att behöva rodda med PostNord, reklamera etc, om paketet inte kommer fram.

Edit: generellt svar, inte koll på Vinteds villkor.

Eftersom det är du som bokat frakten är det du som är kunden hos PostNord. Alltså är det du som kommer att behöva rodda med PostNord, reklamera etc, om paketet inte kommer fram.

Edit: generellt svar, inte koll på Vinteds villkor.
Det är inte relevant när det gäller Vinted där är det köparen som köper frakten av Vinted.

Hamnade i ena kattvinden och började röja där 😄

Så... någon med småbarn och i behov av två täcken i barnstorlek + flera påslakan och kudde?
Varit undanplockat i några år, men helt och rent och förvarats i tät påse.

Skänks! kan skickas via Vinted eller Blocket för billig frakt :)
20250420_155025.webp

Två par shorts, ett par byxor och en jumpsuit(?) upplagda på Vinted. (Lite tveksamt kring jumpsuiten. :angel: Får se om den blir såld. Blir den inte det innan sommaren kanske den hamnar i garderoben igen..)

Nu ska jag jag bara få tummen ur och lägga upp alla tröjor jag rensade ut förra veckan. Börjar bli lite fel säsong kanske för vissa men gör ett försök. Bättre det ligger uppe där så finns en chans iaf.

Väldigt lugnt på Vinted men jag fick ett apple-watch armband sålt för 20 kr igår :D Tänkte jag skulle lägga upp lite mer saker nu innan lönehelgen och se om det rasslar till då, har kommit en del favoritmarkeringar kontinuerligt.
Paketet till Polen har fortfarande inte kommit fram, på fredag kan köparen anmäla det försvunnet. Så får jag se hur lång den processen blir.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka