Allroundsadel, tips

Wilfa

Trådstartare
Letar efter allroundsadel alternativt hoppsadel till nya hästen. Har en Prestige D1K dressyrsadel som ligger superbra och hästen har relativt rak rygg och ganska stor manke. Vill ha en vettig sadel i prisklass 3-5 tusen, gärna begagnad och det spelar ingen roll om det är syntet eller läder. Hoppar för husbehov och vill ha en skön sadel att rida ut och hoppa i. Någon som har tips på vad jag kan prova som kan likna min dressyrsadel i passformen?
 

Liknande trådar

Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 890
Utrustning Söker tips på dressyrsadel till en relativt rak, ganska platt rygg med halvhög manke, ganska mycket rörelse i bogarna. Ryttarmässigt...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 863
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: Time Lord
·
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 214
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp